השופטת בטינה טאובר מבית המשפט המחוזי בחיפה מינתה אתמול לחברת דימר הוותיקה, שמפעלה שוכן ביישוב שלומי על גבול לבנון, נאמן, עו"ד אופיר דידי, לצורך פירוקה.
השופטת קבעה בהחלטתה כי, "בנסיבות שנוצרו, משאין בקופת החברה כספים שמאפשרים הפעלה ולו לזמן קצר, ובכלל זה כיסוי דמי השכירות והחברה אף אינה פעילה, בין היתר בשל המצב הביטחוני, נראה שאין מנוס מליתן צו פתיחת הליכים על דרך של פירוק".
החברה הגישה ביום חמישי לבית המשפט בקשה לצו הקפאת הליכים. זאת לאחר שנקלעה לחובות של כ־24 מיליון שקל. מדובר בחברה שהוקמה בשנת 1970 והיא אחת מהיצרנים הוותיקים והמוכרים בעולם של ציוד, מוצרים וכלי חיתוך המשמשים לעיבוד חומרים נוספים כגון פלסטיק, אלומיניום, חומרים מורכבים ועוד. בין היתר מייצרת החברה להבי מסור, נתבים, מקדחות ועוד.
מהבקשה שהגישה חברת דימר באמצעות עו"ד שי גליקמן, יונתן גמרניק ועדן אליעד, עלה כי פינוי התושבים משלומי לא איפשר את המשך הפעלתו של המפעל, מה שהביא הלכה למעשה לגדיעת פעילות החברה באבחה אחת. מרבית עובדי המפעל (כ־60), אשר גם הם תושבי האזור, התפטרו בהתפטרות קולקטיבית מעבודתם בחברה. את העובדים מייצג עו"ד שי קרבצקי.
המלחמה דירדרה את החברה למשבר החמור בתולדותיה, כאשר בשל המצב הביטחוני הגישה למפעל מוגבלת ופעילותו הודממה לחלוטין. לחברה חוב למערכת הבנקאית, לבנק הפועלים המיוצג על ידי עו"ד גונן קסטנבאום, ולבנק לאומי.