1. הצהובים עברו באדום

שלושה ימים לקחו למכבי ת"א להתאושש מההדחה המשפילה באירופה ולנצח 1:3 את הרביעית בטבלה, הפועל חיפה. שלוש נקודות חשובות לקראת פתיחת משחקי הפלייאוף העליון אחרי פגרת הנבחרות, כשהבונוס הוא הגדלת הפער בפסגה לשבע נקודות בעקבות התיקו של מכבי חיפה עם הפועל ת"א.
1 צפייה בגלריה
yk13845211
yk13845211
(דור פרץ. שער ובישול בבלומפילד | צילום: עוז מועלם)
שישה שחקנים שילמו את מחיר התבוסה לאולימפיאקוס – כולל עידו שחר, רוי רביבו וגבי קניקובסקי – אבל גם המחליפים שלהם לא הבריקו אמש ונקלעו לפיגור מוקדם. מה שכן, הם הראו הרבה אופי, חזרו מפיגור וניצחו בסופו של דבר למרות שהאורחים היו טובים יותר במחצית השנייה. הפועל חיפה התייצבה ללא הזר המשמעותי ביותר שלה, מוחמד קמארה, אבל לפחות קיבלה בחזרה את מלך השערים שלה, גיא מלמד, שנכנס במהלך המחצית השנייה.
בדקה ה־12 נגיעת יד של אבישי כהן ברחבה הובילה לפנדל מוצלח של תומר יוספי, אבל אז נכנס לפעולה פליסיו מילסון. בדקה ה־28 הוא עבר את ג'ורג' דיבה והוכשל ברחבה, וערן זהבי כבש מהנקודה הלבנה. בתוספת הזמן האנגולי מצא את דור פרץ שהמשיך לזהבי, וזה בעט פנימה את השער ה־14 שלו העונה. בכך הוא השתווה לאורי מלמיליאן במקום השמיני בטבלת מלך השערים של כל הזמנים עם 159 כיבושים.
הפועל חיפה כבשה בדקה ה־58 מרגלי בר לין, אבל השער נפסל בגלל עבירה על אייל גולסה בתחילת המהלך.
האורחים המשיכו ללחוץ ומכבי ת"א סגרה את המשחק, אבל בדקה ה־85 אושר דוידה העביר כדור רוחב לפרץ ששם חותמת על שלוש הנקודות. (נדב צנציפר)

2. הירוקים עצרו באדום

שתי מנצחות היו אמש ב־0:0 בסמי עופר ומפסידה אחת גדולה. המרוויחה הגדולה הייתה דווקא מכבי ת"א, ששיחקה באותו זמן בבלומפילד, והגדילה את הפער בפסגה בשתי נקודות נוספות. גם הפועל ת"א יכולה לרשום לעצמה נקודות זכות אחרי המשחק הזה. נכון שליוסי אבוקסיס אין עדיין בקדנציה האדומה המחודשת שלו ניצחון ואפילו לא שער זכות, אבל התיקו הזה שיקם קצת את הכבוד האבוד של המועדון. זו עדיין לא הייתה יכולת טובה במיוחד, אבל הפועל ת"א הוכיחה שהיא יכולה להתמודד עם הגדולות.
ועכשיו למפסידה הגדולה של הערב. מכבי חיפה התחפשה אתמול להפועל ת"א של השבועות האחרונים. אפס מצבי הבקעה מסוכנים, אפס בעיטות רציניות למסגרת וכמובן אפס שערים. ההגנה עוד תיפקדה איכשהו, בעיקר בגלל ההתקפה הדלילה של האורחים, אבל החלק הקדמי שלה נעלם לחלוטין. איפה היה השחקן המצטיין שלה העונה, ענאן חלאילי? מה קרה לליאור רפאלוב?
רגע לפני ההפסקה נוספה לה בעיה חדשה, כשפרנצדי פיירו מתח את שריר הירך האחורי. גם זיו בן־שימול הצעיר, שנכנס להופעת בכורה בליגה, לא הציל את המצב. זה היה אחד המשחקים הגרועים של הירוקים העונה, אם לא החלש שבהם, והליגה מתחילה לברוח להם.
מכבי חיפה החזיקה יותר בכדור, אבל לא הגיעה כאמור להזדמנויות ממשיות, ואת ההחמצות הגדולות רשמה דווקא הפועל ת"א. דן איינבינדר (7) קיבל מסירה מצוינת מרן בנימין ונכנס לרחבה, אבל עבדולאי סק חילץ ממנו את הכדור עוד לפני שהספיק לבעוט. בהמשך (31) גם הישאם לאיוס הגיע למצב טוב, אבל נבלם אצל שריף כיוף.
דקתיים לפני כן אוראל גרינפלד נקרא לעמדת ה־VAR בעקבות נגיעת יד של אל־ים קנצפולסקי ברחבה, אבל השופט לא חשב שזה שווה פנדל. כנראה שרק שופטים במעמד שלו יכולים להרשות לעצמם לא לקבל המלצה של שופט המסך. (שמעון אלבז)
ליגה לאומית. הערב (19.00) בחצי השני של המחזור ה־26: כפר־קאסם – עירוני טבריה, בני־שפרעם – מכבי הרצליה, מכבי יפו – נס־ציונה, נוף הגליל – הפועל עכו.