המלחמה עושה טוב למכירות שואבי אבק מקטגוריית המוטות והרובוטים. "המכירות שלנו בחודשים ספטמבר עד מארס של שואבים משתי הקטגוריות עלו פי שניים ויותר בהשוואה לשנה שעברה", כך אומר רונן סלם מנכ"ל "דרימי ישראל", שחקן חדש יחסית שעושה גלים בשוק. הרובוט החדשני והיקר ביותר של החברה ULTRA20L, השואב, שוטף ומקרצף התגלה כשיאן המכירות למרות מחירו – 5,490 שקלים. "השקנו אותו בספטמבר, לפני החגים, תיכננו השקה רשמית באוקטובר, מה שלא קרה, כמובן. להפתעתנו הוא הפך למוצר הנמכר ביותר שלנו, עם מכירות של קרוב ל־5,000 יחידות". לסלם מזכיר מה שקורה היום לשואבים, את תקופת הקורונה. "אנשים נמצאים יותר בבית, מי שלא פונה, כמובן, ומגלים כמה חשוב להם לבלות בסביבה של בית נקי". אתמול השיקה בקניון הזהב בראשון־לציון חברת קריסטלינו המשווקת הבלעדית של "דרימי" בישראל, ואחת משתי יבואניות "סברובסקי", את חנות הקונספט הראשונה של המותג מחוץ לאסיה והשלישית בעולם. שוק שואבי האבק בישראל נאמד בכ־850 מליון שקל בשנה.
הנצחה טכנולוגית: 1,500 סטארטאפים יאמצו את הנופלים
"בשביל האדם", כך נקרא אירוע ההנצחה שנערך אתמול בבאר־שבע לזכרו של רס"מ (מיל') אדם ביסמוט ז"ל, מייסד ומנכ״ל חברת הסטארטאפ SightBit, שנפל בעזה. בכנס הציגו השר לשעבר ויזם ההייטק יזהר שי, ששכל את בנו ירון ז"ל ב־7 באוקטובר, ובנו אופיר, את פרויקט ההנצחה הטכנולוגי החדש שלהם,Next October. במסגרת הפרויקט, שבראשו עומד אופיר, 1,500 סטארטאפים מתחילים, שיתחייבו להנצחה של אחד הנרצחים או הנופלים בשבת השחורה, יזכו לסיוע במתן שירותים מכל סוג, כולל הדרכה וקישור למשקיעים, לחברות גדולות במשק ולמשרדי הממשלה. החברות ייבחרו בתיאום עם משפחות הנופלים, במטרה ליצור חיבור בין תחומי הפעילות לאופי הנופל שהן מנציחות. ההנצחה יכולה לבוא לידי ביטוי בפעילות התנדבותית או ביוזמות חברתיות שונות, או בהקמת אתרי הנצחה. האירוע נערך בחסות מרכז החדשנות Synergy7, חממת ההייטק InNegev ואוניברסיטת בן־גוריון.