כשברקע מחירי הדירות ששבו לעלות בחודשים האחרונים, מחקר שערך עבור "ממון" אתר יד2 יחד עם שמאי המקרקעין אוהד דנוס, בדק אילו שכונות הן בעלות פוטנציאל ההשבחה הגבוה ביותר בעיר ללא הפסקה ב־2024, לאחר ירידות המחירים שנצפו בשנה החולפת. במסגרת המחקר נבדקו שווי הנכסים בכל שכונה, רמות הביקושים לדירות, נגישות תחבורתית ועוד.

שכונת מונטיפיורי

השכונה: ממוקמת בין מרכז עזריאלי בצפון, רחוב יצחק שדה בדרום, נתיבי איילון במזרח ורחוב המסגר ודרך בגין במערב. היא צפויה לעבור מתיחת פנים ולהפוך למוקד החדש בעיר, לאחר שייבנו בה מבני מגורים, לצד מרכזים מסחריים, ומקומות תעסוקה.
מחיר ממוצע לדירת 3 חדרים: 3.76 מיליון שקל - ירידה של 2% לעומת 2022
הערכת השמאי: "תוספת של 10%־20% למחירי הדירות בשכונה בשנים הקרובות אינה בלתי סבירה. אזור המלאכה משנה את פניו לאזור מגורים איכותי, המתאים הן לשוכרים והן למשפחות צעירות במחירים נוחים יחסית. ככל שהמסה הקריטית של מגורים חדשים ואיכותיים בשכונה תגדל, המחירים יטפסו".

אזור כיכר המדינה

השכונה: הכיכר הגדולה במדינה הממוקמת בצפון הישן של העיר. החברות אשטרום ואלקטרה בונות באזור 3 מגדלי מגורים באמצע הכיכר. סביבת הכיכר ומבנים רבים ברחובות המתפצלים ממנה עוברים בימים אלה התחדשות עירונית.
מחיר ממוצע לדירת 4 חדרים: 5.68 מיליון שקל, ירידה של 11.7% מ־2022.
הערכת השמאי: "סביבת כיכר המדינה הייתה ונותרה יוקרתית ומבוקשת", אומר דנוס. "באזור מתרחש תהליך מואץ וטבעי של התחדשות, תהליך שימשוך עוד קהלים המחפשים יוקרה סולידית ויש בידם האמצעים לעבור לשכונה. סביר שנראה עליות מחירים של לפחות 10% בעוד כשנה. נראה בהמשך עליות גדולות אף יותר, עם פתיחת הקו הירוק והסגול של הרכבת הקלה".

שכונת בבלי

השכונה: מתאפיינת בשיכוני רכבת ובתי מגורים של 4 קומות עם מעלית וחניה, וכן במבנים של 8 ו־15 קומות. כיום נבנים בפאתי השכונה מגדלי יוקרה.
מחיר ממוצע לדירת 4 חדרים: 5.39 מיליון שקל - ירידה של 3.9% מ־2022.
הערכת השמאי: "מיקומה מכתיב את יוקרתה ואיכותה", אומר דנוס. "השכונה מבוקשת ביותר, בעיקר למשפחות. תוספת של 10%, בוודאי לבנייה החדשה האיכותית, נראית כמעט ודאית".
2 צפייה בגלריה
yk13857218
yk13857218
(שכונת בבלי | צילום: עמית שעל)

הגוש הגדול

השכונה: רמת אביב החדשה, נופי ים והשכונות ממוקמות ממערב לכביש החוף. כוללת בנייה לגובה של עד 15 קומות וגם מגדלים. תושבי השכונה כוללים משפחות צעירות וסטודנטים, לצד בני הדור השלישי.
מחיר ממוצע לדירת 4 חדרים: 5.51 מיליון שקל. ירידה של 1.5% לעומת 2022.
הערכת השמאי: "באזור מתוכנן פארק החוף וצפוי הקו הירוק של הרכבת הקלה, שיחבר אותן לכל גוש דן. זה יהפוך את השכונות לאטרקטיביות עוד יותר. כיום מחירי הדירות בשכונה נעים סביב 50 אלף שקל למ"ר ואנחנו צפויים לראות עליות של עד 20% בשנים הקרובות".

יד אליהו

השכונה: הוקמה ב־1945 וכוללת בעיקר מבני שיכון ישנים. בשכונה ניכרים מאמצי פיתוח והתחדשות עירונית. היא מאופיינת בתושבים ותיקים לצד לא מעט צעירים ומשקיעים חדשים יחסית.
מחיר ממוצע לדירת 3 חדרים: 2.99 מיליון שקל - ירידה של 7.2% לעומת 2022.
הערכת השמאי: "מחירי הדירות נמוכים יחסית - סביב 35 אלף שקל למ"ר. הקו הסגול של הרק"ל אמור לחולל שינוי בנגישות והבנייה החדשה והקרבה לנתיבי איילון ולמרכז העיר אמורים ליצור חלופת מגורים שווה ביותר. אני צופה עלייה במחירי הדירות בטווח של עד 15%".
2 צפייה בגלריה
yk13857245
yk13857245
שכונת יד אליהו | צילום: ריאן פרויס