לאור המצב הביטחוני ובמטרה למנוע פאניקה מיותרת, יצא השנה משרד החינוך בהנחיה לאסור על הילדים להגיע למוסדות החינוך בתחפושות מפחידות. כמו כן נאסר עליהם לשאת אביזרים שעלולים לעורר את הטראומה של 7 באוקטובר: נפצים, בלונים, רעשנים, זיקוקים, אקדחים, רובים, סכינים בין השיניים.
2 צפייה בגלריה
דניאלה לונדון דקל
דניאלה לונדון דקל
דניאלה לונדון דקל
(דניאלה לונדון דקל)

תלמיד או תלמידה שלא שעו לצו והגיעו בתחפושת מבהילה, התבקשו לחזור הביתה ולהחליף אאוטפיט. כי המשרד, בראשותו של שר החינוך יואב קיש המקסים והרגיש, דואג לנפשותיהם של תלמידי ישראל. כבר מזמן הוא ביקש מהמנהלים ומהמורים לקיים שיח מקדים בנושא - אולי חלקכן אפילו נטלתן בו חלק - ובו נקבעו קווים מנחים, איסורים ואזהרות לצורה ולאופן שבו נכון לחגוג השנה את חג ההודיה בנושא אי־השמדתנו.
מצד אחד, נשמע הגיוני. הרי אף אחד לא מעוניין להיתקל במחבלי נוח'בה בגובה דשא בפתח הגן...
2 צפייה בגלריה
yk13847966
yk13847966
(דניאלה לונדון דקל)
...ולא יעלה על הדעת שבזמן שכוחותינו דולקים אחר ראשו של השטן במנהרות עזה, יסתובבו מעל פני האדמה עשרות סינווארים וסינוואריות. מה שמותר לתוכנית פריים טיים בטלוויזיה המסחרית - ומתקבל בציבור כביקורת לגיטימית וכהומור משובח - מוטב שלא יועתק על ידי ילדים שאינם בקיאים במלאכת התסריטאות והסאטירה.
מצד שני, אני חייבת לומר שמשרד החינוך והעומד בראשו יכלו להתאמץ קצת יותר. מפת הפחדים של הציבור בישראל, כמו גם הטריגרים המפעילים אותם, רחבה בהרבה מנוח'בות ומסינווארים. אם כבר גילה השלטון - שתחת הנהגתו התחולל האסון הגדול ביותר מאז קום המדינה - אחריות כלשהי, אם לא בנושא האסון אז לפחות בנושא מסיבות פורים, אין לי אלא להצטער שלא נלקחו בחשבון פחדים נוספים, ושלא נאסר על ילדים להגיע במגוון תחפושות אחרות. אבל כיוון שיש סיכוי טוב שנהיה בשנה הבאה פחות או יותר באותו מקום, אם לא במקום נמוך יותר, אני משאירה פה את תחינתי לשר החינוך הנכבד ומקווה שייקח את המלצותיי בחשבון.