עמוק בבוץ. התקופה המסויטת של הפועל ירושלים הגיעה אמש לשיא שלילי בבוסניה, עם הפסד 98:87 לקרשיאקה הטורקית והדחה מליגת האלופות – וזה עוד אחרי שפתחה את שלב הטופ־16 עם שלושה ניצחונות רצופים. ירושלים הייתה עולה בכל מקרה אם טנריפה הייתה מפסידה במשחק המקביל ביוון לפריסטרי, אבל עם ניצחון 82:90, היוונים הצטרפו לספרדים ברבע הגמר.

אבודים. היה פער עצום בין החלומות על חזרה לגמר ואולי גם זכייה בגביע, לבין המציאות האפורה. מעמדו של המאמן איליאס קאנצוריס, שלא מצליח להוציא את ירושלים מהבוץ גם בזירה המקומית, התערער בעקבות התוצאה – ההפסד התשיעי מ־12 המשחקים האחרונים בכל המסגרות. בהנהלה יצטרכו להביא מאמן שלישי העונה או לבצע שינויים בסגל, כי כרגע ירושלים עלולה להחמיץ גם את הפלייאוף בליגה.
1 צפייה בגלריה
yk13848854
yk13848854
(קאנצוריס אובד עצות, אתמול. כישלון גדול של ירושלים)
ירושלים הייתה אמורה לטייל באולם הבוסני הנייטרלי מול יריבה שאיבדה סיכוי עוד לפני המשחק, אבל קרשיאקה זיהתה את חוסר הביטחון והתנפלה על האדומים עם 19:30 ברבע הראשון. ירושלים חזרה למשחק עם הופעה טובה של זאק הנקינס (18 נקודות ו־11 ריבאונדים) – ושוב התפרקה ברבע האחרון. זה מאפיין אותה מאז העזיבה של אלכסנדר דז'יקיץ', שהשאיר נעליים גדולות מדי למלא. אין זכר לזהות ההגנתית הנוקשה.
האכזבה הגדולה. ומה יהיה עם הישראלים? הם שוב סיפקו תצוגת נפל. הפעם נמרוד לוי ועוז בלייזר קיבלו רק 10 דקות משותפות, אבל מי שכן שולבו בהרחבה – אור קורנליוס ויובל זוסמן – קלעו ארבע נקודות כל אחד. אי־אפשר לבוא בטענות רק אליהם, כי ירושלים לא משחקת כקבוצה, אבל הישראלים היו אמורים להיות הערך המוסף בקבוצה הזו. כישלון ענק של ירושלים, מכל הבחינות.
אחרי ההפסד הכואב של הפועל ת"א בשבוע שעבר ביורוקאפ, לצד ההדחה הירושלמית, הפועל חולון תנסה להחזיר קצת מהכבוד הערב (19.30) בהונגריה, במשחק מול מורסיה במחזור האחרון בליגת האלופות. הסיכוי שלה אינו גבוה: היא חייבת לנצח את הספרדים שכבר הבטיחו עלייה, ושא.א.ק אתונה (אפס ניצחונות בשלב) תכניע את פרומיתאס בדרבי היווני.

מנצחים, לא יותר

מכבי ת"א (13:17) עושה בשורה התחתונה את מה שצריך, ומשיגה ניצחונות במאבק על הפלייאוף ביורוליג. אפשר רק לקוות שלקראת רגעי ההכרעה היא גם תתאים לכך את היכולת, כי בשבוע האחרון היא התאימה אותה דווקא ליריבות החלשות.
וילרבאן מהתחתית הצליחה להציק יותר מדי לצהובים ששיחקו ברכות בהגנה, אבל ברבע הרביעי זה התהפך בדרך לניצחון רביעי ברציפות ביורוליג, 90:98. על החתום: ווייד בולדווין, שמהרגע הראשון היה חם ולקח את הקבוצה על הגב כפי שמצפים ממנו עם 30 נקודות ו־10 אסיסטים. הוא קיבל המון עזרה מג'וש ניבו, בונזי קולסון וג'ון דיברתולומאו.
ומצד שני: יש פער בין לשחק גרוע, רחוק ממה שהכרנו, לבין להפריע באופן מעשי לקבוצה. לורנזו בראון לא מתפקד כבר זמן רב, ובעצם מתחילת העונה הוא לא עצמו, אבל אמש חלה עוד נסיגה והוא גרם נזק ברגעים מסוימים (שש נקודות ב־2 מ־11 מהשדה) – עד כדי כך שסופסל בדקות ההכרעה. אם המצב ממשיך להידרדר במקום להשתפר, בצוות המקצועי עושים משהו לא נכון. שם נמצאת האחריות על פתרון הבעיה שלו.