25 ביולי – זה המועד שבו כל הצרכנים בישראל יוכלו לעבור בין ספקי חשמל, ללא תלות במונה חכם. כך הודיע שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן בכנס של חברת נגה – החברה לניהול מערכת החשמל. כרגע רק צרכנים בעלי מונה חכם יכולים לעבור לספק חשמל פרטי.
לפי הצעת ההחלטה של המשרד, יתאפשר שיוך צרכנים לספקים גם ללא מונה חכם, וכך יוכל כל משק בית להתקשר עם אחת מהחברות המספקות חשמל באופן פרטי, גם אם עוד לא הותקן מונה חכם בביתו. התקנת מונה חכם דורשת הזמנה מחברת החשמל, המתנה ותשלום של 270 שקל. לכן זה חסם מעבר לחברות החדשות. כיום יש 480 אלף מונים חכמים אצל צרכנים פרטיים. עד שנת 2028 יוחלפו כלל המונים הבסיסיים במשק למונים חכמים.
במסגרת השימוע שהתפרסם לציבור לפני כחודש, רשות החשמל הודיעה שתסדיר את אופן המעבר של צרכן מחברת החשמל לספק פרטי, תפרט את דרך ההתחשבנות עם הצרכן על בסיס "פרופיל צרכן", תוך שמירה על פשטות ובצורך בקריאת מונה מאומתת אחת בלבד שתאפשר התחשבנות רטרואקטיבית על בסיס הצריכה המאומת..
למעלה מ־40 גופים מחזיקים כיום ברישיון אספקה לחשמל. אלה חברות כמו אלקטרה פאוור, פזגז, סלקום אנרג'י, פרטנר פאוור, אמישראגז חשמל, שאחראים על אספקת חשמל וגביית חשבונות מצרכנים. הן כורתות הסכמים עם יצרני חשמל פרטיים כדי להוזיל עלויות. מקסימום ההנחה על חשבון החשמל שחלקן מציעות: 20%.