במשך שנים מגיעות שוב ושוב תלונות לבנקים וגם לבנק ישראל על אזרחים שלא ידעו או זכרו על קיום חשבון בנק שלהם או ששכחו שיש להם פיקדון או חסכונות. הכנסת התחילה אתמול אחרי שנים של טענות בעניין זה בפעולה ראשונה לחקיקה שתחייב את הבנקים בתחום קיומם של פיקדונות ללא תנועה לאתר ולפנות באופן אפקטיבי לבעלי חשבונות ללא תנועה ולברר את סיבת הדבר.
מליאת הכנסת אישרה אתמול את הצעד הראשון לחקיקה בנושא זה כאשר אישרה בקריאה טרומית הצעת חוק לתיקון פקודת הבנקאות שמשמעותה "חובת איתור בעלי חשבונות ללא תנועה", שאותה הגיש חבר הכנסת יונתן מישרקי. 23 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא כל מתנגדים או נמנעים, והיא תועבר כבר בימים הקרובים לדיון בוועדת הכלכלה.
החוק מציע לקבוע כי תאגיד בנקאי, כחלק מחובת איתור בעלי חשבונות ללא תנועה, החלה על תאגיד בנקאי מכוח חוק, יצור קשר עם בעל חשבון ללא תנועה, באמצעות דואר, מסרון, שיחת טלפון או דואר אלקטרוני, בהתאם לפרטי ההתקשרות הנמצאים בידי התאגיד הבנקאי. עוד מוצע לחייב את התאגיד אף לפנות לרשות האוכלוסין לקבלת פרטיו של בעל חשבון ללא תנועה, במידה ולא הצליח התאגיד הבנקאי ליצור קשר עם בעל החשבון בתוך 30 ימים ממועד פירעונו של חשבון.