חילופי האשמות, טענות להדלפות שפוגעות בראש הממשלה וברעייתו ומעורבותה בהחלטות שונות, ואפילו דיבורים על הצורך בבדיקת פוליגרף לכל היועצים: האקווריום של נתניהו בסכנת התפוצצות.
על רקע הדיווחים על משבר חריף בכוורת של לשכת רה"מ וחילופי גברי, נבחנת מועמדותם של שניים מהאנשים הכי בכירים בסביבתו של נתניהו לתפקידים דיפלומטיים בחו"ל בחודשים הקרובים. נודע כי מנכ"ל משרד רה"מ יוסי שלי מועמד לתפקיד שגריר ישראל בפורטוגל. שלי, ששירת כשגריר ישראל בברזיל ודובר פורטוגזית, הביע באחרונה עניין רב לצאת לליסבון ואף בחן את האפשרות מול בכירים בממשלה. שלי בוחן תפקידים נוספים, ובכל מקרה מדובר על עזיבה רק בהמשך השנה – לאחר העברת חוק תקומה בממשלה והטיפול במפונים.
1 צפייה בגלריה
yk13851749
yk13851749
(שלי (מימין) וברוורמן | צילום ארכיון: אלכס קולומויסקי)
גם שמו של צחי ברוורמן, ראש הסגל של נתניהו, הוזכר בדיונים פנימיים בלשכת רה"מ כמועמד לתפקיד השגריר באו"ם במקומו של גלעד ארדן, שאמור לסיים את התפקיד בחודש אוגוסט השנה. בלשכת רה"מ בוחנים אופציות נוספות לתפקיד, כולל אפשרות להאריך את כהונתו של ארדן ולמנותו בהמשך לשגריר בוושינגטון.
גם ברוורמן וגם שלי מכחישים שהם בדרך החוצה, אך שרים בממשלה אומרים כי נתניהו בוחן מינויים של שרים וחברי כנסת לתפקידים דיפלומטיים. אחת האפשרויות שעלו הוא למנות את ח"כ בועז ביסמוט לשגריר במדינה אפריקאית דוברת צרפתית. בעבר דובר על ביסמוט כמועמד לשגריר בצרפת או קונסול כללי בניו־יורק, אך הרעיון ירד מהפרק.
לאחרונה יצא מנהל לשכת רה"מ יאיר קספריוס, שמלווה את בני הזוג נתניהו כבר 15 שנה ונחשב לאיש הקרוב ביותר לברוורמן בלשכה, לחופשה בשל משבר אמון עם שרה נתניהו, זאת לאחר שעובדת במשרד רה"מ שפוטרה חשפה התכתבות פנימית שבה נטען שקספריוס דיבר על רעיית רה"מ. שרים המקורבים ללשכה אומרים כי לשכת רה"מ הפכה לקן צרעות וכי היא בדרך להתפרקות והרכבה מחדש. יכול להיות שזה ייקח זמן בגלל המלחמה, אבל נתניהו מבין שחייבים שם שינוי, אמרו.