אוכל: העוף זוכה לפופולריות הולכת וגדלה בעולם, וצריכתו במגמת עלייה מתמדת, בין היתר דרך שימוש בו בדוכני אוכל רחוב עדכניים. הישראלים מאוד אוהבים עוף, אבל בעיקר מעדיפים לאכול ממנו בבית ואין מספיק היצע של אוכל רחוב יצירתי מבוסס עוף. את זה רוצה לשנות "סילי קיד" החדשה בתל־אביב. הקונספט של המסעדה מביא מוצר מצוין ומגדיר מחדש את הז'אנר של הקריספי עוף, בורגר עוף ושאר מוצריו. החוויה עוברת כאן במסע חובק עולם, שאליו יצאו שלושת השותפים והמייסדים של העסק, האחים לירון ודור ששון וניר טוויטו.
דרך לונדון, ניו־יורק וברצלונה ועד יפן ודרום־קוריאה - נעשתה כאן חשיבה מעמיקה תוך כדי רצון למצוא את הטעמים והמרקמים שיקלעו לטעם החך המקומי. למשל השימוש בפרגית להמבורגר, ולא בחזה עוף כמקובל, שמעניק עסיסיות מושלמת. גם הבחירה הנכונה של הלחמנייה שמייצרים במיוחד עבור המקום עם שיטת אפייה מיוחדת.
2 צפייה בגלריה
yk13853385
yk13853385
(צילום: דוד קישקה)
השילוב בין הטכניקות - הקוריאנית, היפנית והאמריקאית, הוליד כאן את הקריספיות הרצויה ואת האיזון המושלם בין העמילן לקמח. עם שילוב תערובת תבלינים שיצרו במיוחד, זה עובד וזה ממש טעים.
הרטבים מעולים ולא תעשייתיים, ומכינים אותם במקום, וכוללים בין היתר איולי לימוני, צ'ילי חמאה חריף, רוטב קוריאני מתוק־חריף ועוד. האמריקן בורגר מצוין, אולי הטוב ביותר שאכלתי בארץ.
2 צפייה בגלריה
yk13853386
yk13853386
צילום: דוד קישקה
שלושת השותפים בעלי ניסיון עשיר בעסקי ההסעדה והאירוח וגם בתחום הניהול התפעולי, וזה ניכר כאן מרמת השירות דרך הנראות והעיצוב, האריזה וחוויית המשתמש והחשיבה על כל הפרטים הקטנים.
מציעים כאן גם גרסה טבעונית לבורגר כרובית וקריספי מוצלח בהחלט, ורטבים טבעוניים לגמרי שרקחו כאן ושנשארו נאמנים למנעד הטעמים וחוויית האכילה של המקום.
עוד תמצאו כאן כנפיים קריספיות בשלל רטבים, אצבעות פילה עוף פריכות וצ'יקן בייטס מוצלחים וטעימים. ממש בקרוב יתווספו אל התפריט גם צ'יז קייק ודונאטס שייתנו מענה בגזרת המתוקים.
רחוב: המסעדה ממוקמת ברחוב יונה הנביא בואכה רחוב אלנבי בתל־אביב. אלנבי אמנם נמצא כרגע תחת מעטפת של עבודות תשתית ושיפוצים, אבל כבר ניכרת כאן הרוח והאווירה של מה שמיועד להיות כאן בקרוב - מדרחוב שוקק חיים. כבר עכשיו פועלים באזור עסקים שהפכו מוקד בילוי ומפגש לאנשי השכונה וגם לאלו המגיעים במיוחד. יונה הנביא הוא רחוב מקסים היורד אל חוף הים, ובחלק הקרוב יותר לאלנבי תמצאו את בית הקפה נאבי יונה, ובמעלה הרחוב, על הפינה של רחוב הס, נמצאת מסעדת קוצ’ינה הס 4, המסעדה הנהדרת של השפית תמר כהן צדק.
אם כבר הגעתם לסיבוב בשכונה, אז תוכלו ליהנות גם מרחוב ביאליק המתחדש. ממש בימים אלו פותחים לקהל הרחב את מוזיאון העיר תל־אביב בתוך המבנה המרהיב של בניין בית העיר ההיסטורי.
נוסף לתערוכות ולתכנים שבו, ניתן גם ליהנות מקפה ומאפים טובים מבית היוצר של מאפיית ''עמיתה'' שהתמקמה בחצר הנעימה של המבנה.
כמו כן תוכלו ליהנות מכיכר ביאליק המתחדשת ומבתי התרבות וההיסטוריה הנוכחת כאן בין בית ביאליק, מוזיאון ראובן רובין, בין הסגנון הבינלאומי לזה הארצישראלי, האוריינטלי או האקלקטי
וליהנות ממסע בזמן דרך אמנות, אדריכלות וגם קולינריה. ואם כבר הגעתן עד כאן - תמיד אפשר לשלב גיחה אל שוק הכרמל הסמוך.
סילי קיד, יונה הנביא 48, ת"א. טלפון: 03-3104520