ההתפרעות החמורה של אוהדי הפועל ת"א בסיום המשחק שלשום מול הפועל חיפה בהיכל קבוצת שלמה, שבשיאה הכו אוהד חיפאי בעודו שוכב על הקרקע, עוררה סערת ענק בספורט הישראלי. הזעזוע העמוק מהמראות הקשים – גם מחוץ לאולם, שם רדפו אוהדים אדומים אחרי אוהדים של האורחת – חצה גם את גבולות הספורט, וזכה לתגובות גם מהעולם הפוליטי. כבר התרגלנו לאירועי אלימות, אך תמונות שנראות כמעט כמו לינץ' הן חריגות גם במונחים של הספורט הישראלי.
המעצר. המשטרה עצרה את אחד החשודים בתקיפת האוהד. מדובר בקטין בן 17, בעל עבר של מעורבות באירועי אלימות, שכבר הורחק מהמשחק ב־3 בדצמבר מול הפועל באר־שבע, מאחר שהשתתף בביזוי הטקס לזכר השוטרים איציק בוזוקשווילי וג'יי.אר דוידוב ז"ל שנפלו ב־7 באוקטובר. בנוסף, החשוד היה מעורב באירוע אלים של קבוצת הכדורגל של המועדון, ואף הורחק בחודש שעבר ל־60 יום מהמגרשים – אך רק ממשחקי כדורגל. המשטרה ביקשה בזמנו עונש הרחקה חמור יותר, אך בית המשפט סירב ואפילו לא קבע כי על האוהד להתייצב בתחנת המשטרה במהלך משחקים. החשוד הובא אתמול בפני שופט, ומעצרו הוארך ביומיים.
הגינויים. בעקבות התקרית, שר התרבות והספורט מיקי זוהר גינה את האירועים ("חמורים מאין כמוהם ובנס לא הסתיימו במוות"), ואילו השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הנחה את המשטרה לבחון צעד של סגירת המגרש, וצעדים משמעותיים נוספים נגד אוהדי הפועל ת"א. במהלך היום הוא אף פירסם תמונה עם פניו הגלויות של החשוד, בניגוד לחוק האוסר על פרסום פניהם של קטינים, ורק לאחר מכן החליף אותה בתמונה עם פנים מטושטשות.
הזעם. בהפועל חיפה נותרו המומים. שניים מאוהדיה פונו לבית החולים איכילוב. אחד מהם, שנפצע בצורה רצינית יותר, שוחרר אתמול לפנות בוקר עם שבר באפו. בקבוצה פירסמו הודעה חריפה שבה טענו כי "אוהדי הפועל ת"א ידועים באלימות המכוערת והבלתי פוסקת שלהם", וכי "משחקי הכדורסל בהיכל קבוצת שלמה הפכו לזירת קרב שבה אנשי הקבוצות האורחות מופקרים לגורלם בידי חוליגנים אלימים".
העונש. הפועל ת"א תעמוד לדין, ותובע איגוד הכדורסל עו"ד איתמר ליפנר דורש להטיל עליה עונש כבד: ארבעה משחקי רדיוס, הפחתת ארבע נקודות על תנאי וסגירת יציע האולטראס בדרבי הקרוב. "מעשי אוהדי הפועל ת"א עלולים היו להסתיים במותו של אותו אוהד", כתב ליפנר. "ברור לי כי התפרעויות אלה נעשות על ידי קומץ אוהדים, אולם אותו קומץ אוהדים משולל רסן משחזר שוב ושוב את מעשיו. הדבר ניכר גם בעונה זו וגם בעונות קודמות. דומה כי הקבוצה לא עושה דבר על מנת לעצור את אותם אוהדים עבריינים ולהסגירם למשטרה".
(אפרת עמורבן, סתיו איפרגן, איתן גליקמן ואדם קוטב)