מהומה גדולה הייתה ברשתות החברתיות אחרי הספיישל הפורימי של "הפטריוטים". מתברר שאסור לעשות תוכנית מיוחדת לפורים אם מדובר בתוכנית אקטואליה, למרות שכולם חוגגים את פורים והיו מגישי טלוויזיה עם כובעים מוזרים לכבוד החג גם בערוצים אחרים. יש "ארץ נהדרת" כרגיל, היה ספיישל "קופה ראשית" לכבוד המלחמה, יש קומדיות בטלוויזיה ויש כמובן ריאליטי. אז ל"הפטריוטים" אסור לציין את פורים? כמו שאומר ינון מגל, "אוי־אוי־אוי!"
"הפטריוטים" היא תוכנית הדגל של ערוץ 14, כי מדובר בתוכנית טלוויזיה טובה. גם אם הדעות לא לטעמכם, אי־אפשר להגיד שזאת תוכנית גרועה. היא קלטה את רוח הזמן הרבה יותר טוב מכל תוכניות האקטואליה והדיבורים האחרות, הידועות בשמן העממי "האולפנים".
היא לקחה את "פופוליטיקה", "יציע העיתונות" ו"המעגל של דן שילון" והצליחה לתת את הטוויסט המודרני. צופי "הפטריוטים" יודעים שזה שואו טלוויזיוני, הם יודעים היטב שזאת לא איזו תוכנית תחקירים סטייל "עובדה", בסך הכל כמה אנשים שבאים לומר את דעתם (הצפויה מאוד, אבל מה שחשוב הוא שהקהל מבסוט).
הקהל החי שבאולפן הופך את זה לחוויה מיוחדת שאין בערוצים אחרים – וכמה שהם היו רוצים שגם להם תהיה תוכנית כזאת. בימים מתוחים פוליטית, "האולפנים" האחרים לא מספקים את האקסטרה שיש ל"הפטריוטים". אין תוכנית כזאת בטלוויזיה, שמצליחה לעשות גם אקטואליה קשה וגם לצחוק מדי פעם. כבר היו ניסיונות לחקות את "הפטריוטים", ואפשר להיות בטוחים שגם עכשיו בערוצים המתחרים שוברים את הראש – איך אנחנו עושים "הפטריוטים" משלנו.
אז נכון שיש בתוכנית הזו דעות הזויות מדי פעם, שטוב היה אם היו עוברות סינון לפני שנפלטות לאוויר. אבל ב"פטריוטים" הקסם הוא בשידור החי. שידור חי בטעם של פעם, "פופוליטיקה" על סטרואידים, היא זורקת אותך היישר לניינטיז. אם התוכנית כל כך מצליחה ומעוררת זעם גדול במחנה הנגדי, אולי משהו בה נכון. כל המטרה שלה היא לעצבן, להתסיס ולגרום לאנשים לשתף ברשתות החברתיות. זה לא שונה מהותית משום תוכנית אחרת. כשערוץ 14 חוגג "מיליון צופים" בשלטי חוצות, הוא חייב את רוב הצלחתו ל"פטריוטים". בלי ינון מגל וחבריו, ערוץ 14 היה ממשיך להיות משעמם ולא רלוונטי כמו בימיו כערוץ המורשת. ספק אם מישהו היה מדבר עליו כערוץ גדול ורציני; הוא היה קוריוז.
אפשר לראות בחגיגת פורים של "הפטריוטים" אצבע בעין, אבל אם מונעים ממנה לחגוג את פורים – אז צריך לבוא בטענות גם לערוצים האחרים. יש מלחמה בעזה, ולמרות זאת אנשים יצאו לחגוג את פורים כרגיל. התלבטו כמו בכל שנה לאיזו מסיבה ללכת ולמה להתחפש. אחרי כל אלה, לתוכנית טלוויזיה אסור לחגוג את פורים? אפשר לחשוב שבימים רגילים ב"הפטריוטים" יש תחקירים שמרעידים את המדינה. אז היה קצת סטנד־אפ וינון מגל היה מחופש, ביג דיל. "הפטריוטים" רשמו ניצחון גדול גם בפורים: הביאו רייטינג ועיצבנו מאוד את "השמאל".

בקטנה

ואם כבר טלוויזיה בטעם של פעם, הפרקים הראשונים של סדרת ההמשך לסדרת האנימציה משנות ה־90 "אקס מן 97" (בדיסני+) כיפיים בטירוף. לא פלא שאפילו לברון ג'יימס שאל איפה אפשר לצפות בסדרה, שזורקת אותך לימים היפים של הילדות. זה מאוד יומרני לקחת ממתק נוסטלגי כזה ולחדש אותו, אבל בדיסני יודעים מה הם עושים.