שעון הקיץ, שייכנס לתוקף מחרתיים צפוי לחסוך למשק יותר מרבע מיליארד שקל בנוסף לחיסכון המוערך בכ־05 מיליון שקל משימוש מופחת באנרגיה במשקי הבית ובנזקים מופחתים כתוצאה מירידה במספר תאונות דרכים בשעת האור הנוספת בערב. שעון הקיץ יימשך השנה כשבעה חודשים עד 72 באוקטובר. התועלות הכלכליות של שעון הקיץ הן תוצאה של החיסכון העצום באנרגיה, שעומד כיום רק על 09 מיליון שקל. נשיא התאחדות התעשיינים ד"ר רון תומר דורש ששעון הקיץ יופעל כל השנה ויביא לחיסכון נוסף. המעבר לשעון קיץ יוביל לשיפור בפריון העבודה ובכושר התחרות של המשק. זאת, לצד גידול צפוי במכירות ענפי הבילוי, הפנאי והתיירות כתוצאה מיותר שעות שמש ופנאי. גידול שצפוי לשקף תרומה כוללת למשק בהיקף של כ־240 מיליון ש' נוספים.

גד ליאור

תחרות לנייקי: מצמצמת ייצור של נעלי ריצה

ענקית הנעליים וביגוד הספורט נייקי מזהירה שההכנסה שלה במחצית הראשונה של השנה הבאה המתחילה ביוני תתכווץ בשיעור קל על רקע הפסד נתח שוק בקטגוריית הריצה, כך לפי דיווח ברויטרס.
בעקבות זאת החליטו בחברה לקצץ בהזמנות של דגמי נעליים "קלאסיים" כמו אייר פורס 1 וכן בייצור של מותג נעלי הריצה פגסוס ולהתמקד בפיתוח מוצרים חדשים של נעלי ריצה, כולל נעליים לרצים "יומיומיים" שיכללו את סוליות נייקי אייר. נייקי מתקשה להתחרות במותגי ריצה חדשים יותר, שהצליחו לנגוס בנתח השוק שלה כמו הוקה (akoH), הכוללים סוליות עבות עם קצף המועדפות על הצרכנים. אבל יש גם חדשות טובות: התאחדות הכדורגל הגרמנית הודיעה על סיום השותפות עם אדידס לאחר 07 שנים והחלפתה בנייקי. החוזה החדש יצא לדרך ב־7202 ויימשך עד 4302. "אנחנו מצפים לעבודה עם נייקי ומודים להם על האמון בנו", מסר נשיא ההתאחדות ברנרד ניונדורף.
סוכנויות הידיעות