לא רק שהתקרית האלימה שבה אוהדים של הפועל ת"א תקפו בצורה ברוטלית אוהדים של הפועל חיפה עוררה סערה בספורט הישראלי, אלא שהיא גם הפכה למאבק בנוגע לאולם הביתי של האדומים.
מפקד מחוז ת"א, ניצב פרץ עמר, חתם אתמול על צו סגירה למשך 30 יום להיכל קבוצת שלמה (יהיה תקף רק לגבי המשחקים והאימונים של הפועל ת"א בכדורסל, ולא יפגע בקיומם של גמרי גביע המדינה בכדוריד לגברים ונשים ביום שישי הקרוב) – פעולה שהציתה חילופי דברים קשים שכללו את הקבוצה, את המשטרה ואת השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר.
ההחלטה לסגור את האולם התקבלה גם לאחר שהשר בן גביר ביקש מהמשטרה לבחון את הצעד הזה, ולאחר קבלת ההחלטה טען כי היא "חשובה מאוד ומעבירה מסר ברור: מי שיהיה אלים במגרשים ימצא משטרה נחושה נגדו". בתגובה, הוא זכה לציוץ של הבעלים עופר ינאי: "הצו מונע אימונים של קבוצה תחרותית בשלבים המכריעים של העונה, אני כבר מעדכן את תומר גינת ובראיין אנגולה על המסר החשוב שלך. אה כן, וגם את עשרות נערי נוער הפועל שמתאמנים שם".
גם בהפועל ת"א הגיבו בחריפות להחלטה: "ההחלטה אינה סבירה ונגועה במניעים פוליטיים. לכל בר דעת ברור שאין שום סכנה בקיום אימונים של הקבוצה ובכללם אימוני מחלקת הנוער. מדובר בהחלטה שבינה לבין מאבק באלימות אין כלום, ובעיקר תפגע בשחקנים, במאמנים ובהכנות המקצועיות למשחקים. אנחנו מצפים משר הספורט להתערב בנושא באופן מיידי, וביקשנו פגישה דחופה עם היועץ המשפטי של המשטרה בטרם הגשת ערר". מהצד השני, במשטרת ישראל לא אהבו את תגובת המועדון והשיבו: "מוטב לו מנהלי קבוצת הפועל ת"א, במקום להכפיש את המשטרה שפועלת למיגור האלימות במגרשי הספורט, היו עוסקים בלהוקיע ולסייע למשטרה באיתור פורעי החוק שנהגו באלימות".
בינתיים, המשטרה עצרה אתמול שלושה חשודים במעורבות באירוע, בנוסף לאוהד בן ה־17 שנעצר שלשום. מעצרו של אחד הוארך על ידי בית המשפט, ושניים נוספים יובאו היום לדיון בבקשה להאריך את מעצרם. באשר לסגירת האולם, קשה לומר שהיא תשפיע על הפועל ת"א מבחינה ספורטיבית, מעבר לשגרת האימונים שתיאלץ לנדוד למקום אחר: גם כך הקבוצה צפויה לעונש כבד בעקבות האירועים במשחק בשבת – תובע האיגוד דורש ארבעה משחקי רדיוס – וממילא בחודש הקרוב מתוכנן לה רק משחק בית אחד.

בוטלה אליפות אירופה בהתעמלות בת"א

איגוד ההתעמלות האירופי החליט להעביר למדינה אחרת את אליפות אירופה בהתעמלות מכשירים, שתוכננה להתקיים ב־2025 באקספו ת"א, לנוכח אי־הוודאות הביטחונית בעקבות מלחמת חרבות ברזל. הדבר מתווסף לביטול אליפות העולם באקרובטיקה וגביע האתגר בהתעמלות אמנותית, שהיו אמורים להתקיים בישראל.
מאיגוד ההתעמלות הישראלי נמסר בתגובה: "אנו מבינים את השיקולים אשר הובילו להחלטה זו, אך יחד עם זאת ליבנו נחמץ. עבדנו הרבה בשנים האחרונות כדי להביא את ישראל לקדמת הבמה בזירה הדיפלומטית והבאת אירועים בינלאומיים נחשבים לישראל, והתחושה היא קשה. למרות זאת, אנחנו לא ננוח ונמשיך לפעול כדי להביא תחרויות לישראל, בתקווה שהמצב הביטחוני יאפשר זאת". (סתיו איפרגן)