פעילות חנויות סבן אילבן בישראל תיסגר, אלא אם ייכנס משקיע לחברה - כך עולה מהדוחות שפירסמה אתמול בעלת הזיכיון אלקטרה מוצרי צריכה. אם אכן ייכנס משקיע, המותג ימשיך להתקיים בישראל. הכוונה היא לצאת מת"א ולפתוח בפריפריה בלבד. כתוצאה מכך המניה של החברה ירדה בכ־8%.
הצרות של סבן אילבן החלו לא הרבה אחרי השקתה בישראל. בדוחות נכתב כי החברה "בחנה מחדש את המודל העסקי של הפעלת חנויות תחת המותג סבן אילבן. כפועל יוצא החלה החברה במהלך הרבעון הרביעי של 2023 בפעולות לסגירה משמעותית של הפעילות.
כן נכתב כי "פעילות הסגירה נעשית לצד בחינת אפשרות להכנסת משקיע לפעילות". לפי הדוחות, סבן אילבן גרעה 68 מיליון שקל מפעילות המזון ורשמה 17 מיליון שקל במכירות.
למעשה, אלקטרה מוצרי צריכה החליטה לנקות את הדוחות שלה מפעילות סבן אילבן כדי לא להמשיך להראות הפסדים. היא מנהלת מו"מ להפעלתן באמצעות גורם אחר ועוברת להתמקד בקארפור, אדידס, קולומביה ומחסני חשמל. לחברה יש חוב של 1.8 מיליארד שקל בתחום המזון.
הסיבה לסגירת הפעילות היא קשיים בהתרחבות בת"א ותחושה שהרשת קטנה על החברה. נראה שלחברה שמגלגלת 6.5 מיליארד שקל (ו־1.7 מיליארד שקל ברבעון, עלייה של 9.9%), אין רצון להפעיל חנויות שמגלגלות 10,000 שקל ביום. אלקטרה תיכננה לפתוח מאות סניפים, אך הבינה באיחור שהפעלה של 50 סניפי סבן אילבן תניב לה רווח כמו שתי חנויות קארפור.
כמו כן, גילו בחברה שההתנהלות מול האמריקאים קשה, מצב המלחמה מחק את התיירות בת"א שבה נפתחו שמונה חנויות הרשת (מתוכן ייסגרו שתיים - בלוינסקי ויפת).

גם קוויק נסגר

סבן אילבן מצטרפת לטעות שעשתה אלקטרה כשהשקיעה במיזם האינטרנט קוויק שנסגר בסוף 2023.
מהדוחות עולה כי החברה גם משהה את עבודות הקמת המפעל לייצור מערכות מיזוג באשקלון שאמור היה להעסיק כ־400 עובדים. בעקבות המעבר להפסד בתוצאות הכספיות היא מחשבת כעת מסלול מחדש.