המנהל המקצועי של נבחרת ישראל, יוסי בניון, סיים אמש את תפקידו אחרי שנתיים. בניון הגיע לפגישה בביתו של יו"ר ההתאחדות, שינו זוארץ, שהודיע לו על סיום ההתקשרות בין הצדדים באופן מיידי. על המהלך פורסם לראשונה ב־ynet.
לבניון היה חוזה לשנתיים עם אופציה הדדית להארכתו, אך זוארץ החליט לא להמשיך את העסקתו.
זוארץ הודיע: "ישבתי עם בניון לשיחה בה דנו בדברים הטובים והפחות מוצלחים בקמפיין מוקדמות אליפות אירופה ובפלייאוף יורו 2024. התוצאה הסופית - אי־העפלה - מאכזבת, אבל אני בהחלט רואה את הדברים החיוביים שהנחיל יוסי בנבחרת, משוכנע כי עשה כל שלאל ידו להצלחת הנבחרת והכדורגל הישראלי ואין לי ספק כי גם בעתיד יתרום מנסיונו ומיכולותיו להצלחות כחול־לבן. אני מודה לבניון על ההשקעה, על השותפות ועל התרומה, גם אם לא היה די בכל אלה כדי להעפיל ליורו 2024. יוסי היה ולעולם יהיה מקור גאווה לכדורגל שלנו".

1 צפייה בגלריה
yk13858540
yk13858540
(צילום: עוז מועלם)
מאמן הנבחרת, אלון חזן, שחוזהו אמור להסתיים ביום שני, צפוי לקבל גם הוא הודעה על סיום תפקידו. זוארץ החליט למנות מאמן כבר בחודש הבא, כשבהתאחדות מעוניינים שזה יהיה ברק בכר. המועמדים הנוספים הם רוני לוי ורן בן־שמעון.

יום מאכזב לצעירים

נבחרת הנוער של אופיר חיים, שבקיץ 2022 הייתה מרחק נגיעה מזכייה באליפות אירופה וסיימה עם מדליית הכסף, לא תחזור הקיץ למעמד. אחרי שפיספסה את היורו ב־2023, גם יורו 2024 בצפון אירלנד הוחמץ אחרי הפסד 2:0 אתמול למארחת שלב העילית נורווגיה, שהשיגה את הכרטיס. הנבחרת, שפתחה את השלב בניצחון 0:2 על בוסניה והמון תקוות, סיימה לבסוף במקום האחרון בבית. טעות של הבלם ניקיטה סטוינוב הובילה ליתרון נורווגי כבר בדקה השלישית מרגלו של ואלה סינדרה אגלי, שבהמשך (27) השלים צמד.
מעבר להפסד, בתקשורת הנורווגית דווח גם על אירוע בו מפגינים פרו־פלסטינים ניסו לפרוץ את שערי האצטדיון ולהיכנס פנימה. המשחק, בשל הרגישות בתקופה זו, היה סגור לקהל, אך בנורווגיה טוענים כי אנשי ארגון "לב למען פלסטין" ניסו לחדור פנימה, התעמתו עם השוטרים המקומיים ואף זרקו לעבר כוחות האבטחה חזיזים ואבנים. המשטרה פיזרה את המפגינים בגז פלפל.
במוקדמות היורו עד גיל 21, הנבחרת הצעירה של גיא לוזון ספגה הפסד חמישי מחמישה משחקים, 2:0 בגרמניה. בראיין גרודה (14) ומרלין רול (56) כבשו.

היסטוריה: גיאורגיה עלתה לראשונה לאליפות אירופה

גיאורגיה עלתה לראשונה בתולדותיה לאליפות אירופה, אחרי שניצחה בבית את יוון 2:4 בפנדלים (0:0 בתום הארכה) בגמר פלייאוף דרג 3. אלפי אוהדים מקומיים פרצו למגרש בסיום וחגגו עם השחקנים. ביורו 2024 הגיאורגים ישחקו בבית 6 לצד פורטוגל, טורקיה וצ'כיה.

טב"ח פרש: לא יכול יותר

טל בן־חיים, אחד החלוצים המוכשרים בישראל בדור האחרון, הודיע אתמול בפוסט באינסטגרם על פרישה בגיל 34 לאחר שלא הצליח להתאושש מהפציעה בברך ממנה סבל בחודשים האחרונים.
"לפני שלושה חודשים במשחק (איך לא) בין מכבי פ"ת למכבי ת"א הייתה הפעם האחרונה שירדתי מהדשא וידעתי שזה הסוף, שאני לא יכול יותר", כתב בן־חיים.
החלוץ החל את דרכו במחלקת הנוער של הפועל כפר־סבא, עבר לבני־יהודה ובגיל 16 הצטרף למכבי פ"ת, שם הוא פרץ. הוא צפוי להשתלב בתפקיד מקצועי במכבי פ"ת.
כדורסל. בית המשפט האריך עד מחר את מעצרם של שלושה מהחשודים באירועים הקשים בסיום המשחק בין הפועל ת"א להפועל חיפה, בהם נצפו מספר אוהדים של המארחת מכים אוהדים מחיפה תוך שימוש במקלות, כיסאות וחפצים שונים. כזכור, אוהד אחד שנפצע בראשו נזקק לטיפול בבית חולים. מעצרו של חשוד נוסף מבין הארבעה שנערצו הוארך עד היום.
כדורעף. מכבי ת"א ומטה אשר/עכו עלו לגמר הפלייאוף אחרי שהשלימו 0:3 בסדרות מול הוד־השרון ואשדוד.