1. המהפכה השיפוטית

כשזאהי אחמד כבש בדקה ה-68 שער לזכות בני-סכנין, נדמה היה שהפלייאוף העליון מתחיל בסערה, שמכבי ת"א מאבדת נקודות כבר במחזור הפתיחה ושמכבי חיפה תוכל לצמצם הערב את הפער בפסגה לארבע נקודות בלבד - וכל זאת שבוע לפני משחק העונה בבלומפילד. אלא שאז החליט שופט ה-VAR גל ליבוביץ' שמוחמד שכר עשה בדרך לבישול עבירה על גבי קניקובסקי, ולשופט אביעד שילוח לא הייתה ברירה אלא לפסול את השער.
2 צפייה בגלריה
yk13863278
yk13863278
(זהבי והחברים חוגגים ניצחון מאוחר | צילום: עוז מועלם)
עד לדקה ה-89 התוצאה עוד הייתה מאופסת, ואז הגיע דור פרץ שכבש שער אדיר והכריע ככל הנראה את גורל האליפות. גם אם מכבי חיפה תנצח הערב (20.30) את בני-ריינה, הפער בין שתי הקבוצות יהיה הפרש של שלושה משחקים, כשנותרו תשעה מחזורים לסיום העונה, עם כל הכבוד לשני מפגשי הראש בראש ביניהן.
גיבור המשחק עד אותו רגע היה שוער סכנין מוחמד אבו-ניל, שהציל מספר שערים בטוחים, אבל לבעיטה העוצמתית של פרץ כבר לא הייתה לו תשובה. סכנין בעיקר הסתגרה ויצאה להתקפות מתפרצות במטרה לעקוץ, והיא גם עשתה זאת בדקה ה-68 - עד להחלטת השיפוט המפוקפקת.
השער של פרץ שבר את סכנין ובדקה ה-99, אחרי עוד עבירה גבולית ברחבה על יונס מלדה, ערן זהבי עמד הפעם במשימה וכבש מהנקודה הלבנה. איפה הוא היה ביום חמישי שעבר מול איסלנד? (נדב צנציפר)

2. ניצחון המעטים

המשחק הקודם בין שתי הקבוצות היה חגיגה פרטית של אקס באר-שבע, תומר יוספי, שסידר להפועל חיפה ניצחון 0:1 בפנדל. אתמול כבשו שני אקסים אחרים, אלון תורג'מן וגיא מלמד, אחד מכל צד - והם גם לא התביישו לחגוג. עושה רושם שהמנהג לא לחגוג מול האקסית הולך ומתפוגג - וטוב שכך.
2 צפייה בגלריה
yk13862535
yk13862535
עדן שמיר ובאר־שבע מתבססים במקום השלישי | צילום: הרצל יוסף
מבחינה קבוצתית, באר-שבע עשתה צעד משמעותי בדרך להבטחת המקום השלישי והכרטיס לאירופה, וגם צימצמה את הפער ממכבי חיפה לשלוש נקודות בלבד.
שתי הקבוצות שהשיגו הכי הרבה נקודות בסיבוב השני לא הציגו אתמול כדורגל גדול, אלא בעיקר עצבים. כבר בדקה השישית נותרה המארחת בעשרה שחקנים לאחר שאנטוניו ספר גלש בפראות לעברו של אורן ביטון וראה את האדום מאוראל גרינפלד. לאחר ההרחקה אנשי באר-שבע התרכזו בעיקר בטרוניות כלפי גרינפלד ופחות בכדורגל, אבל למזלם הפועל חיפה הציגה מופע נאיביות ולא ניצלה את היתרון המספרי.
האורחים החזיקו יותר בכדור והגיעו להזדמנויות, אבל דווקא הקבוצה של אליניב ברדה הצליחה לעקוץ פעמיים. תורג'מן (22) כבש ראשון במתפרצת, אבל מלמד (55) השווה בעזרת טעות קשה של השוער ניב אליאסי, שנמצא בכושר פחות טוב לאחרונה. במקום לחפש את המהפך הפועל חיפה שוב הורידה הילוך, והמחליף ארתור שושנאצ'ב (77) השאיר את שלוש הנקודות בטוטו-טרנר. (שי מוגילבסקי)

3. אייר ג'ורדן

ככה נראה משחק בפלייאוף התחתון בין שתי קבוצות שנמצאות בעמדות שונות. אחת (מכבי פ"ת) שדי הבטיחה את מקומה בליגת העל והמחשבות שלה כבר נודדות להכנות לעונה הבאה, והשנייה (מ.ס אשדוד) שתקועה מתחת לקו האדום וזקוקה לכל נקודה, רצוי כל השלוש, כדי לשרוד עונה נוספת בליגה הבכירה. התוצאה: 0:1 לקבוצה שהייתה צריכה יותר את הניצחון והכניסה ללחץ את הקבוצות שמעליה - בית"ר ירושלים, הפועל ת"א ומכבי נתניה.
זה לא שמכבי פ"ת לא רצתה לנצח, היא תקפה פה ושם ואפילו הגיעה לחצאי הזדמנויות, אבל לא היה שם להט - מה שהיה לשחקני אשדוד בשפע. גם הם לא הציגו משחק יוצא דופן או מהלכי כדורגל מבריקים, אבל מהלך אחד מצוין סידר להם שער ניצחון, עליו הם הצליחו לשמור עד הסיום בזכות משחק הגנה קשוח ומתואם. זה קרה בדקה ה-33: רועי לוי פרץ באגף ימין והוציא כדור רוחב, נועם מוצ'ה פתח רגליים והשאיר לג׳ורדן בוטאקה שבעט לרשת הגבוהה.
רן קוז'וך ניצל את כל חמשת החילופים שלו בשלב יחסית מוקדם, אבל גם זה לא עורר את המשחק של הקבוצה שלו, שתחפש את הנקודות שישאירו אותה בליגה במקום אחר. אשדוד, מנגד, שאפה מנת חמצן רצינית והרבה תקוות להמשך.

4. התעוררות מאוחרת

זה היה משחק ההזדמנות הכמעט אחרונה של הפועל פ"ת. נועלת הטבלה הייתה חייבת ניצחון על הפועל חדרה בפתיחת הפלייאוף התחתון לפני שהליגה תברח לה ויהיה מאוחר מדי, אבל בסופו של דבר היא נאלצה להסתפק בנקודה (1:1) - וגם אותה היא גירדה בקושי בפנדל בתוספת הזמן. האם הנקודה הזאת תשאיר אותה בסופו של דבר בליגת העל? ספק גדול. גם חדרה יצאה מאוכזבת, כי היא הצליחה לכבוש שער יתרון עם תחילת תוספת הזמן וכבר ראתה את עצמה מנצחת ומבטיחה לעצמה המשך פלייאוף רגוע.
הסיומת הסוערת של המשחק הגיעה אחרי 90 דקות די משמימות. פ"ת הייתה מסוכנת יותר במחצית הראשונה, אבל אוהד לויטה היה נהדר בשער ומנע את כל ניסיונות הכיבוש שלה. לפני הירידה להפסקה דווקא גודסווי דוניו הגיע בצד השני למצב הטוב ביותר במשחק, וגם הוא לא מצא את הרשת. במחצית השנייה הקצב ירד אפילו יותר, עד שהגיעה תוספת הזמן. בדקה ה-91 יוסיפ טומאשביץ' בעט משמאל כדור שפגע ברועי אלימלך, הטעה את עומר כץ וחדר פנימה. חיים סילבס הריח כבר את שלוש הנקודות, אבל ארבע דקות מאוחר יותר שופט ה-VAR שניר לוי זיהה עבירה על פורצ'ן באסי ברחבה, עידן לייבה נקרא למסך ושרק לפנדל, אותו הפך באסי לשער השוויון. (שמעון אלבז)