אוכל: ''הקוסם'' הוא מוסד אוכל תל-אביבי שנוסד בשנת 2001 ומוכר בעיקר בזכות הפלאפל, החומוס והשווארמה הנהדרים שלו. עכשיו מצטרפת אל התפריט גם מנת סלט מסבחה ירוקה שמהווה תוספת מוצלחת וטעימה. הסלט מורכב מגרגירי חומוס חמימים, עלי תרד, זוקיני חתוך דק, בצל ירוק, בצל סגול, לימון ושמן זית. עם בוא האביב ועונת הירוקים הסלט הזה הוא בדיוק מה שמתחשק לאכול, אם כארוחה בפני עצמה ואם מזמינים אותו אל השולחן בתור תוספת מרעננת ליתר המאכלים. השימוש בשמן זית מזן קורנייקי של מסיק מגל משתלב נהדר עם החמיצות והרעננות של יתר המרכיבים.
העובדה שעושים כאן שימוש בשמן זית ישראלי כה איכותי, ראויה להערכה ולגמרי מתכתבת עם האג'נדה של המקום ועם הירידה לפרטים הקטנים, שניכרים כאן מכל עבר והם חלק ממה שיוצר כאן את הקסם.
2 צפייה בגלריה
yk13863537
yk13863537
(צילום: דוד קישקה @kichkadavid)
השירות האדיב והיעיל, המוזיקה, האריזות והמיתוג, כלי ההגשה, חומרי הגלם האיכותיים והתשוקה שיש כאן לאהבת האדם ולאירוח יוצרים חוויה שהיא הרבה מעבר לאוכל.
הבעלים והמייסד אריאל רוזנטל ושותפו בשנים האחרונות אילן בן דוד יצרו במקום רף התנהלות המוכר מתחום המסעדנות העילית ופחות מתחום אוכל הרחוב. יש כאן קהילה של לקוחות קבועים, שממש מרגישים כאן בבית, וגם אם אתם זרים ומגיעים בפעם הראשונה תקבלו כדור פלאפל וחיוך מזמין בזמן ההמתנה בתור.
2 צפייה בגלריה
yk13863538
yk13863538
צילום: דוד קישקה @kichkadavid
עוד בתפריט: תוכלו להזמין סלט שווארמה, שהוא ורסיה מצוינת לאלו שרוצים ליהנות משווארמה איכותית אבל לא בפיתה, וגם לא סתם בצלחת או חמגשית, אלא עם כל הכבוד הראוי למנה. השווארמה, מבשר פרגית איכותי ושומן טלה, מוגשת על סלט ירקות קצוץ ביד וטעימה ביותר.
לא לפספס את החציל המטוגן, שהוא אחד הטעימים בארץ, קריספי מבחוץ ונימוח מבפנים באופן מושלם. הכרוב הכבוש יוצא מן הכלל, ועמדת החמוצים והרטבים תמיד נקייה ומסודרת וכך גם השולחנות הגבוהים שבהם ניתן לשבת בחזית המקום.
לחובבי הדרינקים מומלץ להזמין אוזו רימונדה מרענן או רק רימונדה נהדרת שמכינים במקום ממיץ רימונים ומיץ לימון. הקוסם פתוח גם בשרונה מרקט עם תפריט מצומצם, שאינו כולל את המסבחה הירוקה.
רחוב: הקוסם נמצא על פינת הרחובות שלמה המלך וקינג ג'ורג' ולא הרחק מדיזנגוף סנטר, שאותו כולם מכירים כמרכז קניות ובילוי אבל יש למקום פעילות מרשימה בתחום הקיימות. על הגג של הסנטר תמצאו מרכז לקיימות עירונית הכולל חממה הידרופונית לגידול ירקות וגם מרכז לדבוראות ביודינמית עם כוורות דבורים. עוד תמצאו גינה לפרפרים ובית מלון לחרקים ומיזמים נוספים להשבת הטבע אל העיר. הכל מתכתב עם תפיסת הקיימות של המקום, שאותה מוביל באופן מעורר השראה אחד הבעלים של הסנטר, דן פילץ.
תוכלו להגיע אל הגג ולהתרשם באופן עצמאי מהפארק הירוק המתהווה כאן, עם משתלת העצים וגינת צמחי הבר שגם נמצאים על הגג. אני ממליץ להתארגן כקבוצה ולהגיע לסיור מודרך כדי להיחשף לכל הנעשה כאן ולהבין את הדברים לעומק. במסגרת הסיורים ניתן גם לבקש ביקור מתחת לפני הקרקע, במרתפי הסנטר, שם חיה ומתקיימת קהילת עטלפים מרשימה.
הקוסם נמצא ברחוב שלמה המלך, ולא רחוק משם, בשלמה המלך 31-33, נמצא בית מרשים שנבנה בראשית שנות ה-40 של המאה שעברה. יש בו שני גרמי מדרגות מאבן ירושלמית היורדים אל הרחוב ואל מזרקת מים מרשימה שאינה פעילה. בזמן המנדט השתמשו בבית קצינים בריטים ובהמשך עבר הבית לידי צה''ל והפך לבית החייל, ובו התאכסנו בין היתר הרבה מהלהקות הצבאיות.
המלצה נוספת באזור, לשעת ערב, היא מסעדת וינונה פוראבר, בהובלתו של השף אביתר מלכה, הנמצאת בשלמה המלך 2 ומגישה אוכל עונתי ויצירתי לצד תפריט יינות מרשים ועדכני באווירה צעירה.
הקוסם. שלמה המלך 1, ת”א. 03-5252033