מתחרה חדש בשוק תחליפי הבשר הלוהט. מפעל עוף הגליל מקריית-שמונה שבבעלות 31 קיבוצים בגליל העליון ובצפון רמת הגולן, שעד כה שיווק עוף טרי וקפוא (לא מעובד) בלבד, נכנס לראשונה לתחום הצומח של תחליפי הבשר ומזון מוגמר.
החברה חתמה על הסכם עם חברה מהולנד ליבוא סדרת פרימיום הכוללת 11 מוצרים: בשר טחון, נאגטס עוף בציפוי, שניצל, המבורגר דמוי בשר ועוד, שפותחו במיוחד לטעם הישראלי תחת המותג INSTEAD (במקום) – לראשונה בישראל יהיו בסדרה גם תחליפי דג (המבורגר ואצבעות) ומוצרים ללא גלוטן. מחיר מומלץ לצרכן: כ-21 עד 30 שקל לאריזות 227-160 גרם. היצרנית ההולנדית היא קבוצת פיוצ'ר פוד.
1 צפייה בגלריה
yk13863817
yk13863817
(צילום: יח"צ)
יש לציין כי לאחרונה הצטרפה לשוק תחליפי הבשר בישראל גם חברת תנובה, שבבעלותה מפעל הבשר אדום אדום, שהשיקה את "הסדרה הצמחונית", שנמכרת קפואה, עם רצועות עוף, בשר ושווארמה.
שוק תחליפי הבשר בישראל מוערך בכ-400 מיליון שקל והוא צומח מדי שנה בישראל ב-15%, בגין הצטרפות של קהל שאינו צמחוני אך מגוון גם בתחליפי בשר.
את השוק בישראל מובילות שתי יצרניות מקומיות: טבעול, 50%, וזוגלובק ,26%, לצד מוצרי יבוא של נסטלה, ביונד מיט, שמשווקת דיפלומט, ורידיפיין מיט, שחקנית ישראלית חדשה.
לדברי גדי נתניאל, מנכ"ל עוף הגליל, המפעל בקריית-שמונה מעסיק 450 עובדים שממשיכים לעבוד למרות הטילים בעיר.