מחיר הדלק ממשיך לעלות – ביטול ההנחה על מס הדלק גורם לעלייה מהירה של המחיר. מחצות אמש (בין ראשון לשני) עודכנו מחירי מוצרי הדלק הנמצאים בפיקוח, הנמכרים לצרכן בתחנות הדלק.
מינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה והתשתיות הודיע אתמול כי המחיר המרבי בחודש אפריל לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי (כולל מע"מ) יהיה 7.72 שקל לליטר, עלייה של 21 אגורות מעדכון קודם. תוספת בעד שירות מלא תעמוד על 22 אגורות לליטר (כולל מע"מ), ללא שינוי מעדכון קודם.

1 צפייה בגלריה
|
|
ידיעות אחרונות
המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי באילת (ללא מע"מ) לא יעלה על 6.60 שקל לליטר, עלייה של 18 אגורות מעדכון קודם. תוספת בעד שירות מלא תעמוד על 19 אגורות (ללא מע"מ), ללא שינוי מעדכון קודם.
העלייה במחירי הדלק מביטול הנחת המס ב-1 בינואר מסתכמת כבר ב-78 אגורות. מדובר בעלייה רביעית רצופה במחיר, והממשלה לא מחדשת את הסבסוד של מס הדלק. זאת למרות שמחיר ליטר בשירות מלא כבר נושק לשמונה שקלים.

"תרומה" לאינפלציה

תרומת העלייה במחיר למדד אפריל צפויה להיות עוד 0.1%-0.2%. ההתייקרות עלולה להוביל לעלייה נוספת בקרוב במחירי החשמל וכמו כן במחיר המים בחודש יולי בעדכון הבא.
גורמים ממשלתיים ובראשם שר האנרגיה אלי כהן הציעו כבר לחזור ולסבסד את המס על הדלק כדי למנוע סחרור אינפלציוני. מספר בתי השקעות הביעו כבר חשש מעלייה מחודשת באינפלציה ועידכנו היום את התחזיות שלהם לשנת 2024 ול-2025.

לא לסבסד

נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון מתנגד לחידוש הפחתת המס על הדלק. הנגיד אמר בתשובה לשאלת "ממון", אתמול במסיבת העיתונאים לרגל פרסום הדוח השנתי של בנק ישראל, כי נוכח הגירעון הגדול בתקציב המדינה אין מקום לפי שעה לסבסד את מחיר הדלק חרף העלייה הגדולה במחירו לצרכן מאז תחילת השנה.
תרומת העלייה במחיר למדד אפריל צפויה להיות עוד 0.1%-0.2%. ההתייקרות עלולה להוביל לעלייה נוספת בקרוב במחירי החשמל וכמו כן במחיר המים בחודש יולי בעדכון הבא