ה-VAR יצר עיוות בכדורגל. הופכים פעולה של כדורגלן לאוסף של תמונות, וסביר להניח שבזווית מסוימת יראו עבירה. סביר להניח שזה מה שקרה בין גבי קניקובסקי למוחמד שכר. אפשר לשרוק לעבירה ולפסול את השער ואפשר גם לא, זה אחד החסרונות הגדולים של ה-VAR. מה שבטוח, את הנהי שאחרי היה אפשר להקטין.
שחקני מכבי חיפה, שכידוע בכלל לא השתתפו במשחק, מיהרו לבכות ברשתות החברתיות. עד מהרה זה נהיה בכלל סיפור קיפוח של מכבי חיפה. מי שנכנס לרשתות החברתיות היה משוכנע שלירוקים פסלו שער, ומה זה אם לא משל מצוין להשתלטות של מכבי ת"א ומכבי חיפה על הכדורגל הישראלי? שתי קבוצות ששולטות בשיח הספורטיבי וגם על המגרש, ועוד מעיזות להתבכיין כשמשהו לא הולך לפיה התסריט שלהן. לא שמענו את מכבי חיפה בוכה על רמת השיפוט כשפסלו למכבי ת"א שער דומה במשחק נגדה בסוף עונת 2021/22, אחרי ספק עבירה של אייל גולסה. אולי כי זה היה לטובתה.
לפני פתיחת הפלייאוף, במכבי חיפה הצהירו יותר מפעם אחת שהכל תלוי בהם. פתאום מתברר שהם צריכים גם שמכבי ת"א תאבד נקודות, ולמרות שהכל תלוי בהם - הם צופים במשחקים של היריבה. גורמים באלופה צוטטו בעילום שם שצריך לבדוק את השער, ובכך נתנו גב לכל מיני קונספירטורים שטוענים שמישהו מלמעלה מושך בחוטים כדי שמכבי ת"א תזכה באליפות. מה האינטרס של אותה "יד מכוונת"? הרי זאת לא אליפות שתהפוך את ליגת העל לתחרותית יותר. עוד עונה שבה ריינג'רס או סלטיק המקומיות זוכות באליפות, וואו. האוהד הממוצע רוטט מהתרגשות.
למכבי ת"א ולמכבי חיפה יש יתרון עצום ולא הוגן על הליגה. רק הכסף קובע ואין מה לעשות. על זה אף אחד לא ידבר ואף אחד לא יזדעק, כי מתעסקים בטעויות שיפוט. במיקרו ולא במאקרו. כמובן, גם על שיפור רמת השיפוט אף אחד לא ידבר - משום שלקבוצות אין אינטרס שהשופטים יהיו טובים יותר. אם יהיה כאן שיפוט מדהים, לא יהיה לקבוצות על מה לבכות. גם בהפסד לריינה אשם השער שנפסל? לא נתפלא אם זה יהיה התירוץ.
מכבי ת"א ומכבי חיפה זכו בלוטו בזכות הבעלים העשירים שלהן. כמו שנאמר בפעם ב"סופרנוס", יש להן חבילות של כסף שמסוגלות לחנוק פיל, המקרר שלהן מלא בבשר והן בוכות שאין מה לאכול. פעם "הכל תלוי בנו" ופעם "הכל נגדנו וכולם רוצים להרוס לנו". כמה שזה מביך.