משחק מסוכן. משהו רע עובר על הכדורסל הישראלי לאחרונה, כאשר יותר מדי אירועי אלימות גונבים את הפוקוס. רק לפני שבועיים הזדעזענו מהמראות של אוהד הפועל חיפה שרוע על הפרקט אחרי שהותקף קשות על ידי אוהדי הפועל ת"א, ואתמול "הגיבור" היה שחקן. זה קרה בסיום ערב נהדר של כדורסל, בו הפועל ירושלים ניצחה את הפועל ת"א 79:84 בארנה. אלא שבמקום לחגוג את העלייה לחצי גמר הגביע, קאדין קרינגטון החליט להיכנס לחדר ההלבשה של האורחת כדי להתגרות, ולתת את האות למהומת אלוהים.
בהפועל ת"א טוענים שקרינגטון כבר אמר על הפרקט לבריאן אנגולה וג'ון הולנד שהוא יגיע לכיוון ההלבשה בסיום, וכאמור מימש את האיום. כריס ג'ונסון עוד נכנס אחריו כדי להוציא אותו משם, אבל לא הצליח להרגיע את העניינים.
2 צפייה בגלריה
yk13864878
yk13864878
(צילום: שלו שלום)
יו"ר הפועל ת"א רמי כהן טען: "קרינגטון נכנס לחדר ההלבשה שלנו כדי ללכת מכות עם שחקנים. בר טימור בא להפריד וכריס ג'ונסון משך אותו החוצה. באו להתגרות בנו".
מירושלים נמסר: "היה פה מקרה שנתייחס אליו בחומרה. נבין מה קרה לעומק עם השחקן ונטפל בזה".
2 צפייה בגלריה
yk13864849
yk13864849
קארינגטון משתולל בחדר ההלבשה
קרינגטון יעמוד בפני ועדת משמעת פנימית וצפוי להיענש.
נוקאאוט. והיה גם כדורסל, שלצערנו הופך לסיפור המשני. הפועל ת"א ניצחה את ירושלים בשני המפגשים האחרונים בליגה והיא משקיפה עליה מלמעלה בטבלה, אבל כדי לזכות בתארים צריך לעשות את העבודה גם במשחקי הנוקאאוט. הקבוצה של דני פרנקו לא ממש אוהבת את מעמד רבע הגמר: אחרי שהודחה בשלב הזה ביורוקאפ מול בשיקטאש, היא קפאה גם בארנה והודחה מהגביע עם הפסד 84:79. שני איקסים כבר מסומנים, נשאר משבצת אחת פנויה – צלחת האליפות.
ירושלים, שרק לפני שבועיים הובסה ב-24 הפרש על-ידי אותה הפועל ת"א ובאותו אולם, הגיעה מוכנה יותר, שמה מאחוריה את המשבר ואותתה שיהיה קשה לקחת ממנה את הגביע.
חוזרים למקורות. אחרי פיטוריו של איליאס קאנצוריס, העוזרים שי אולארצ'יק ותיאודורוס ינאקופולוס עברו לפרונט, למרות שמי שהיה אקטיבי יותר על הספסל הוא המנהל המקצועי, יונתן אלון. השחקנים, שלא התחברו למאמן היווני, נראים משוחררים יותר מאז שעזב. הצוות המקצועי חזר לשיטה ההגנתית של אלכסנדר דז'יקיץ', מה שגרם להפועל ת"א לעבוד קשה עבור כל נקודה. וכך, בשקט בשקט, ירושלים סופרת כבר שלושה ניצחונות רצופים. זאק הנקינס, שפתח רע את העונה, כיכב עם 23 נקודות ו-15 ריבאונדים. ליוואי רנדולף (19) וקאדין קרינגטון (18) סייעו לו – ונראה שירושלים שוב על המסלול.
איבדו את זה. 17 נקודות ו-12 ריבאונדים של קייל אלכסנדר לא הספיקו לאורחת, שעוד הצליחה לחזור מפיגור 16 ברבע הרביעי, אבל זה היה מאוחר מדי. האמת, לא פלא שהפועל ת"א נראתה רע. בכל השבוע שעבר עסקו במועדון בסגירת האולם הביתי אחרי האירועים האלימים בסיום ההפסד להפועל חיפה, ולפרנקו תהיה הרבה עבודה כדי להרים את השחקנים שלו. באופן מפתיע, המאמן החליט לא לרשום את אקסבייר מנפורד למשחק החשוב אתמול. נכון שהגארד עדיין לא חזר לעצמו אחרי החזרה מההשעיה בפרשת הקנאביס, אבל עדיין מדובר באחד השחקנים המובילים של הקבוצה, בטח בהיעדרו של ג'ייקובן בראון שגמר את העונה.
היסטוריה בקריות. עירוני קריית-אתא רשמה נקודת ציון בהיסטוריה שלה, כשעלתה לראשונה למעמד ארבע האחרונות בגביע, עם 80:84 באולמה על נס-ציונה. ולקבוצה שתקבל אותה בחצי הגמר לא צפויים חיים קלים, לנוכח העבודה שהיא כבר ניצחה העונה את כל הגדולות. אמין סטיבנס נתן הצגה של 33 נקודות ועשרה ריבאונדים, איתי שגב בלט עם 15 נקודות בצד השני.
העולה הרביעית תושלם הערב (20.45) בהיכל, כשמכבי ר"ג תנסה להדהים את מכבי ת"א ולעצור אותה אחרי 16 ניצחונות רצופים כל המסגרות.

נשים: רמלה מחפשת גמר שלישי רצוף

ניצחון ביתי היום (16.50) על מכבי ר"ג, זה מה שאליצור רמלה צריכה כדי לעלות לגמר הפלייאוף לנשים בפעם השלישית ברציפות. אלופת השנתיים האחרונות מוליכה 0:2 בסדרת חצי הגמר - ולמעשה הפסידה לאורך כל העונה פעמיים בלבד - בשני המקרים להפועל לב ירושלים. הסדרה המקבילה בין לב ירושלים למכבי אשדוד היא הצמודה מבין השתיים ועומדת על 1:1, כשמחזיקת הגביע הטרייה תארח את המשחק השלישי. (16.55). (רענן וייס)
קארינגטון משתולל בחדר ההלבשה