1 שיפוט מהיר

נכון, מכבי חיפה כבר מחקה העונה פיגור של עשר נקודות ממכבי ת"א, אבל הפעם נראה שזו תהיה משימה בלתי אפשרית - ובקריית-שלום יכולים כבר לצנן את השמפניות לקראת זכייה באליפות. השתיים ייפגשו פעמיים בפלייאוף העליון, הראשונה כבר בשבוע הבא בבלומפילד, אבל גם אם הירוקים ישיגו שני ניצחונות הם עדיין יזדקקו לשתי מעידות של הצהובים. הסיפור נראה גמור.
1 צפייה בגלריה
yk13865048
yk13865048
(הפתעת העונה. מארק קוסטה חוגג ניצחון מדהים בסמי עופר)
ככה זה כשמתעסקים בשטויות, ועוד לפני משחקים נגד ריינה. לפני שלושה שבועות זעמו בחיפה על הפחתת הנקודה בצהרי יום המשחק באצטדיון גרין ובערב הם הפסידו 2:1. הפעם תשומת הלב הופנתה לטעות השיפוט שהייתה או לא הייתה במשחק של מכבי ת"א בבלומפילד, וגם הפעם ריינה הענישה באותה תוצאה.
חיפה חסרה אמנם את שני הכובשים המצטיינים שלה, פרנצדי פיירו ודין דוד ששווים ביחד 25 שערים העונה, אבל זה יכול להוות תירוץ עבור קבוצה שפותחת בחלק הקדמי עם שחקנים כמו גדי קינדה, ענאן חלאילי ותומר חמד בהופעת בכורה בהרכב. ההתקפה לא תפקדה אתמול וגם ההגנה הייתה מלאה חורים, מה שאיפשר לאורחים לכבוש פעמיים ולהגיע לעוד כמה מצבים טובים.
ריינה בעיקר התגוננה - ככה זה כשמשחקים מול קבוצה עדיפה - אבל היא בהחלט לא התבטלה ושיחקה כדורגל איכותי לעיתים. את המכה הראשונה היא הנחיתה על סמי עופר כבר בדקה החמישית כששלומי אזולאי בעט כדור קרן שטוח, וחלאילי הרחיק לרגליו של מארק קוסטה שבעט פנימה.
חיפה יצאה בהמשך מההלם והתחילה לתקוף, אבל בלי תכליתיות, וחטפה את הנוקאאוט בצד השני עם שער מדהים. רועי שוקרני מסר את הכדור לחוסה ורגאס, שדהר לעבר השער דרך המסדרון שהשאירו לו ברוב אדיבותם בלמי חיפה, והקשר מוונצואלה הקפיץ בקלילות גם מעל שריף כיוף בדרך לרשת. חלאילי (80) עוד צימצם ונתן לירוקים כמה דקות של תקווה, אבל הקבוצה של שרון מימר השלימה ניצחון שלישי על מכבי חיפה בשנתיים.

2 עוד שלשה ליצחקי

הביקור הקודם של בית"ר ירושלים אצל מכבי נתניה הסתיים ב-0:3 מוחץ, וגם אתמול היא הרגישה שם בבית עם אותה תוצאה, הפעם עם שלישייה ב-32 הדקות הראשונות.
הניצחון של מ.ס אשדוד בשבת על מכבי פ"ת הכניס את כל הקבוצות שמעליה לחרדה. נתניה פתחה את המשחק בסערה עם החמצת ענק של עוז בילו ומשקוף של בוריס אינו, אבל מהר מאוד פינתה את הזירה לבית"ר.
איסמעילה סורו היה אמור להיות האס ששלפה בית"ר בחלון ההעברות, שובר השוויון שיארגן את חוליית הקישור, אבל היא לא קיבלה ממנו כמעט כלום - עד אתמול. בדקה השישית עדי יונה שלח לעברו כדור רוחב וסורו הטיס אותו לרשת הגבוהה. נתניה התפוררה לגמרי, ובית"ר המשיכה לכתוש. מיירון ג'ורג' מסר לירדן שועה (20), שסובב באומנות לפינה הרחוקה, וג'ורג' בעצמו נגח (32) את השלישי מהגבהה של דור מיכה.
עם כל הכבוד לכובשים ולמבשלים, הגיבור של המשחק היה אלמוג כהן. זה האיש שבנה את נתניה הנוכחית, אבל במהלך העונה ניתק מגע אחרי שאייל סגל מינה את גיא צרפתי במקום רן קוז'וך בלי לשאול אותו, ובסופו של דבר דילג לבית"ר ומינה את ברק יצחקי למאמן. ההתחלה הייתה צולעת, בית"ר אמנם הציגה יכולת משופרת אבל לא השיגה נקודות ושקעה בכיוון הקו האדום. שני המשחקים האחרונים הם כבר אופרה אחרת, קודם ה-0:3 על מכבי פ"ת ועכשיו ההצגה בנתניה.
ומה יהיה עם מכבי נתניה? הקסמים שעשה גיא צרפתי בתחילת הקדנציה התפוגגו מזמן והקבוצה נמצאת בסכנת ירידה מוחשית.