המרוץ לזכרה של הילי סולומון שנרצחה בנובה

ב־7 באוקטובר חשך עולמה של משפחת סולומון. הילי (26), הבת הצעירה, נרצחה במסיבת הנובה. הילי הייתה דמות מעוררת השראה בקרב סובביה, בעלת ערכים כמו כוח רצון אדיר, התמדה ודבקות במטרה, יחד עם אופטימיות, אמונה בטוב, אי־קבלת תקרות זכוכית ו"כישלון אינו אופציה", כמו שמספרים במשפחה. כל אלו דירבנו אותה כיזמית, כחברה ובכל שלב בחייה. "כשנלקחה מאיתנו בשיא פריחתה חיפשנו דרך להנציח אותה, כזו שתשקף את ערכיה ותכונותיה המדהימות", מספר אביה בני. "בסוף החלטנו על הנצחתה במרוץ שיתקיים מדי שנה – מרוץ כפר־יונה על שם הילי סולומון זכרונה לברכה".
המרוץ הראשון ייערך ב־19 באפריל. הילי התאמנה בחודשים האחרונים לחייה לריצת מיני מרתון והמרוץ יסמל את חייה, שהיו מלאים בהתמדה ובנחישות. "להילי הייתה שמחת חיים שלא נגמרת והחיוך שלה כיכב במיוחד ברחבת הריקודים", אומרת אמה מגי. "מאחר שחייה הסתיימו במסיבה, החלטנו שאחרי המרוץ נקיים מסיבה אלקטרונית לחגיגת החיים שלה, כמו שהיא אהבה, עם כולם מאושרים סביבה".
יהי זכרה של הילי סולומון ברוך. (רז שכניק)
2 צפייה בגלריה
yk13866384
yk13866384
(צילום: מורן ברוכים)
הבוקר, במרכז שניידר לרפואת ילדים מקבוצת כללית, תצא לדרך יחידת דיאליזה מתקדמת. הקרן לידידות תרמה 1.5 מיליון דולר להקמתה, באמצעות עמותת "נאמני שניידר". היחידה, שממוגנת מפני תקיפות ומפגעי טבע, מאפשרת טיפול רציף גם בעיתות חירום, ותיקרא על שמו של מייסד הקרן, הרב יחיאל אקשטיין ז"ל (בתמונה). יהיו: ד"ר אפרת ברון-הרלב, מנהלת מרכז שניידר ויעל אקשטיין נשיאת הקרן.
2 צפייה בגלריה
yk13866068
yk13866068
צילום: יחסי ציבור
יום חמישי, אירוע לפתיחת מלון הבוטיק ליולדות בייבי ליס בת"א, הסמוך לאיכילוב. בין הבאים: פרופ' רוני גמזו מנהל המרכז הרפואי, אבי זק (בתמונה) מבעלי המלון, פרופ' יריב יוגב מנהל בית החולים ליולדות ליס ואסף זמיר סגן ראש עיריית ת"א.• סיפור של אופטימיות במלחמה. אלון אהרונוביץ', המסעדן והבעלים של מסעדת האש הגלויה "פליים" במלון קרלטון ת"א, גויס למילואים בצפון עם תחילת המלחמה. לאחר שחרורו חבר לשותפיו ארז עצמון, שגויס אף הוא למילואים בעזה, ואביעד יצחקי שגויס לשרת באילת – ויחד הם פתחו את המסעדה מחדש. לכבוד הקאמבק, תארח המסעדה ליומיים (7-8 באפריל) את איש הראמנים תום תום ראמן לתפריט מיוחד.
אידה בראון, מנכ"לית סוכנות הפונדקאות SURMOM: "ממליצה על קיוטו בהרצליה, עם תפריט בהשראת המסורת הקולינרית של המזרח. זה לא רק האוכל שמייחד את המסעדה, אלא גם השירות והאירוח החם שמקפיצים את החוויה".
• הדסק הקולינרי של בועות מדווח כי בימים אלה השפים רן שמואלי וטל פייגנבאום ממסעדת קלארו בת"א מארחים את חוות הפורלים שבקיבוץ דן, שפונה מתושביו, לתפריט ספיישלים מיוחד על טהרת הדג הגדל במים המתוקים והצוננים של שלגי החרמון. "הקשר בין קלארו לחווה נוצר לפני עשור", מספר שמואלי, "כחלק מתפיסת עולמה של קלארו כמסעדת 'מהחווה לצלחת'. אך טבעי שקשר זה מתהדר בתקופה זו של שותפות גורל, כשהקיבוץ התרוקן מתושביו והחווה ספגה פגיעה".
• ד"ר מיכאל גרדוש ודניאלה גרדוש, ילדיו של המאייר קריאל גרדוש (דוש) ז"ל, והמאייר שי צ'רקה העניקו לנשיא המדינה יצחק הרצוג איור מיוחד בדמותו של שרוליק לצד הנשיא בלשכתו. הדמות עשתה קאמבק מאז המלחמה באיור מחודש ואף נפתח עמוד פייסבוק.
• יום חמישי, 4.4, תיאטרון הקאמרי בת"א, אורלי דרור אזוריאל, מנהלת העמותה למאבק במחלת T–A, מקיימת את ערב ההתרמה השנתי. ישתתפו: מתי פולק, דן הלפרן, משה אדרי, אריה סבן, טובה וסמי סגול, גיורא עופר, שי לבנת ועוד.
• במוזיאון בית לוחמי הגטאות הונחה אבן פינה לתערוכת "תקומה" הצפויה להציג לראשונה על אודות בחירותיהם וקורותיהם של שורדי השואה בימים שאחרי המלחמה.
• מנכ"ל ישראכרט רן עוז ומנכ"ל העמותה לקידום החינוך ת"א-יפו, חזקי פורטוביץ, זכו בפרס מצוינות על פרויקט למניעת הונאות קשישים.
• קיבוץ שפיים יארח ביום שישי הקרוב את ה"פאראגרוטראלי", מרוץ מכוניות שהותאמו לילדים עם צרכים מיוחדים ומוגבלויות. האירוע פתוח לקהל, ובו ייקחו חלק גם מפוני כפר עזה.
• אריאנה בר יין מכפר-סבא נפתח ונסגר בשבוע הראשון של אוקטובר. עכשיו הוא חוזר בכוחות מחודשים ומציע יותר מ-100 סוגי כוסות יין. מאחורי הבר עומדים השף והמסעדן רן אלקובי ואיש היין עידן עוז.
נאוה ברק פרשה לאחר 28 שנה מתפקידה כנשיאת עמותת עלם. אמש היה אמור להתקיים אירוע הפרידה, בהשתתפות ח"כ מאיר כהן, ראובן קרופיק, יהודית רקנאטי ובכירים רבים. "מסיימת פרק משמעותי בחיי. עלם נתנה לי משמעות ועשייה בלתי נשכחת", אמרה ברק.
בקטנה
• מקס סטוק משיקים צמידי תרומה, כאשר כל הרווחים יועברו ל"בית לחיילים הבודדים". העלות 5.90 שקלים.
• הסטנדאפיסטית הדר לוי התנדבה להופיע באירוע של עמותת "ילדים בסיכוי" עבור אמהות וילדים מהתוכנית "אמא קדימה". (חבצלת דמארי)
• פורום Summer Camps ישראל גייס יותר מ-3 מיליון שקל עבור עשרות מחנות הפוגה לבני נוער מפונים אשר יפעלו גם בחופשת פסח.
שלומי רוחם, הבעלים של חברת ווין מגוון מנצח, אירח אירוע להשקת המרלו"ג החדש בהר טוב.
• עמותת "איתן כל אחד יכול" ועיריית ת"א יערכו בשישי את מרוץ איתן לרגל יום המודעות לאוטיזם.
• יו"ר הולמס פלייס ריצ'י הנטר והמנכ"לית קרן שתוי חנכו את מועדון premium הרצליה.
• טבע נאות מעניק חסות לאירועי "מדרום לאמנות" המתקיים על ידי המכללה האקדמית ספיר ובשיתוף עיריית אופקים.
• בכירי JACK KUBAויקו, ג'ני ופרלה – ערכו בסניף הדגל בעופר רמת אביב אירוע לחשיפת הטרנדים המובילים בקולקציית בגדי הים ובגדי החוף לקיץ 2024.
• בירה אלכסנדר ולקט ישראל משלבים כוחות לקראת חג הפסח: המבשלה תתרום שתי ארוחות חמות לנזקקים עבור כל ארגז 24 בקבוקים שיימכר.
מינויים
שלי כהן מונה למנכ"ל קבוצת ההנדסה והשירותים המוניציפליים בוואן טכנולוגיות.
אראל ברקאי מונה למנכ"ל פרסקו מקיבוץ מפלסים בעוטף.
• ד"ר דורון סודרסקי מונה למנהל חדר הצנתורים בבית החולים האנגלי בנצרת.
מוני ברוש מונה לסמנכ"ל הספורט בקבוצת איוונטים – זאפה ישראל.
• ענקית ה-IT האוקראינית Newxel מינתה את ויקטור דמבובסקי למנכ"ל בישראל.
אביב כהן מונה לשותף בקבוצת הנדל"ן פלאמו.