לא סתם בחרו בבית הגפן בחודש אפריל כדי לציין 60 שנה להקמתו של מרכז התרבות הערבי-יהודי הראשון בישראל. החודש הזה מכנס בתוכו את פסח, רמדאן ופסחא, ונדמה שאין מתאים ממנו לציין את יום ההולדת העגול.
2 צפייה בגלריה
yk13866214
yk13866214
(אהבה, שפה ובני האדם שביניהן. תזמורת המהפכה | צילום: בית הגפן)
יום ההולדת יצוין במגוון אירועי תרבות המשקפים את רוח עשייתו של המרכז כבית משותף, בו מתקיימים אירועים בשלל שפות לאוכלוסיות מגוונות (בין התאריכים 6-25 באפריל). המופע שיפתח את אירועי 60 השנים הוא "אדבר איתך. אהבה אחת, שתי שפות." - "أتحدث إليك - لغتان. حب واحد", מדובר בערב מוזיקלי על אהבה, שפה ובני האדם שביניהן. מופע מקור ביוזמת ובהפקת בית הגפן ותזמורת המהפכה, בהשתתפות הסולנים נור דרוויש, אכרם עודה, רביד כחלני ודקלה. במסגרת המופע יבוצעו שירי האהבה הגדולים בשתי שפות — השירים העבריים יושרו לראשונה בערבית, ואילו השירים הערביים יושרו בשפה העברית. לדברי אסף רון, המשמש כמנכ"ל בית הגפן במשך 13 שנה, המופע נוצר כתוצאה ממפגש בין בית הגפן לתזמורת המהפכה, ומכיל את כל מה שמרכז בית הגפן מאמין בו: להכיר תרבות שהיא כל כך קרובה ועם זאת רחוקה באמצעות שירי האהבה שלה, ולייצר תכנים משותפים לשיחה סביב מה שכולנו מייחלים לו: אינטימיות, קרבה ואהבה.
"בית הגפן מחויב להמשיך בשליחותו גם בימים קשים", אומר רון. "גם בעיתות חירום ומתח אנחנו ממשיכים להאמין באדם, מאמינים בכבוד האדם וחירותו, מאמינים בזכות לשוויון, מאמינים בפשטות בחיים יחד".
2 צפייה בגלריה
yk13866215
yk13866215
מנכ"ל בית הגפן, אסף רון
בית הגפן פועל מיום הקמתו במטרה לקדם את החיים המשותפים בחיפה ובישראל בכלל. חודש דצמבר האחרון אמור היה להיות המועד בו חוגג המקום 30 שנים לפסטיבל "חג החגים" המיוחד והייחודי לחיפה, לצד ציון 60 שנים להקמתו. אולם בעקבות אירועי 7 באוקטובר, באופן טבעי, בית הגפן ביטל את כלל אירועי התרבות.
"יחד עם זאת", אומרים שם, "גם בימים קשים, ימים בהם קל כל כך לשקוע בכעס ולאבד תקווה, בית הגפן ממשיך להאמין במפגש, בשיח הוגן ובשיתוף - גם כשהדעות חלוקות".