כך נראה הלוגו הרשמי לאירועי יום העצמאות ה-76 של מדינת ישראל. הלוגו, אשר נחשף כאן לראשונה, מסמל את רוח הגבורה הישראלית לצד ההבנה העמוקה שאנו חסרים את אחינו ואחיותינו החטופים, הבאים לידי ביטוי בצלע הצבועה בצהוב במגן הדוד בלוגו.
בבסיס הרעיון והתמה המרכזית, שיזמה שרת התחבורה מירי רגב, עומדת המחשבה שהלוגו המוצג הינו ראי של מדינת ישראל, שהבינה יותר מתמיד, דווקא בעת הקשה הזאת, כי החיבור למגן הדוד, סמלנו האיקוני, נצח ישראל, מחייב עמידה איתנה יחד בגבורה, שילוב האלמנטים והצבעים, המשתלבים יחד יוצרים תמונה של רקמה אנושית אחת.
2 צפייה בגלריה
yk13868665
yk13868665
(הלוגו לחגיגות 76 למדינה)
השפה מעצימה את הפסיפס האנושי הייחודי, כמו שיש רק בעם ישראל, שהתחבר לו יחד ברגע האמת למען המטרה הגדולה. בנוסף, השימוש בזוויות החדות, בחומריות ובסגנון החיתוך של החלקים המרכיבים את הלוגו, מייצר רובד נוסף המבטא עוצמה, עמידה איתנה ונחישות. שילוב הגוון הצהוב בלוגו מבטא את המחויבות לחטופים ולחטופות ולהשבתם אלינו במהרה, הביתה.
בתוך כך, הולכים ומתבררים פרטים חדשים על טקס הדלקת המשואות בערב יום העצמאות. הטקס כזכור יוארך ב-40-45 דקות ויחל בחלק הזיכרון שבו לראשונה הטקס ינדוד מהר הרצל ל-12 נקודות שידור בעוטף עזה ושם ידליקו 12 אבוקות זיכרון לזכרם של הנופלים באירועי 7 באוקטובר. 12 אבוקות זיכרון לזכר הנופלים מול 12 משואות ליום העצמאות.
2 צפייה בגלריה
yk13869235
yk13869235
השרה מירי רגב | צילום: עמית שאבי
האבוקות יודלקו ב-12 אתרים מרכזיים מהטבח של 7 באוקטובר: בארי, כפר עזה, תחנת המשטרה בשדרות, אופקים, מוצב נחל עוז, אתר המסיבה בנובה ועוד. מארגני הטקס פנו למועצות האזוריות וביקשו שהן יבחרו מי ידליק את אבוקות הזיכרון לזכר הנופלים ובאיזה מיקומים. למשל בכפר עזה נבחרה משפחה, וביישוב אחר נבחרו חברי כיתת הכוננות. מדליקי משואות הזיכרון יקריאו טקסט קצר – בדומה לטקסט שמקריאים מדליקי המשואות (לתפארת מדינת ישראל). מדליקי אבוקות הזיכרון יקריאו טקס בנוסח קבוע אך יורשו להכניס חלק אישי שאותו יתאמו עם כותבי הטקס. מארגני הטקס אומרים שלא יכתיבו להם מה להגיד אך מצפים שיתעלו בהתאם לגודל האירוע ו"לא יעשו פוליטיקה".
אחרי חלק הזיכרון, השידור יחזור להר הרצל ואז יימשך הטקס עם הדלקת 12 משואות העצמאות. משיאי המשואות טרם נבחרו אך סביר להניח שברשימה יהיה גם אזכור מכובד לסיפורי הגבורה מ-7 באוקטובר.
השנה בוחנים לצמצם את מספר המוזמנים מקרב סגל א' – וזאת כדי לאפשר לכמה שיותר בני משפחות שכולות להגיע. השנה רשימת השכול התארכה משמעותית. בטקס עצמו יהיו 4,000 מוזמנים אליהם יש להוסיף עוד 4,000 שישתתפו בחזרה הגנרלית, בסך הכל 8,000 משתתפים ניהול הטקס בעיצומה של מלחמה הוא חתיכת כאב ראש לגורמי הביטחון, וישנה כוונה להציב בהר הרצל מיגוניות למקרה של ירי טילים.