שלשום אחר הצהריים, הפועל גליל עליון שוב הודיעה על חזרתה לאולם הביתי בכפר-בלום, אחרי שפיקוד העורף התיר לקבוצה לערוך בו גם משחקים (ללא קהל) ולא רק אימונים – היבט שאמור היה לתת למועדון דחיפה רצינית במאבק נגד הירידה אחרי שבעה הפסדים רצופים. אבל יום לפני כן מינהלת הליגה הודיעה כי הקבוצה תארח בחדרה עד לסיום העונה, וגם ההחלטה של פיקוד העורף לא שינתה את המצב.
קיבוץ כפר-בלום לא פונה, מאחר שהוא רחוק יותר מאשר שבעה קילומטרים מהגבול, ופעילויות קהילתיות מתקיימות באזור. למרות זאת, גליל עליון שיחקה העונה רק פעם אחת באולמה, כאשר אירחה את עירוני נס-ציונה ביום של מטחים כבדים בצפון. מאז היא קיימה את משחקיה רק בחוץ, נודדת בין "בתים", בתקווה שהמצב בגבול הצפון יירגע. לפני כחודש נדמה היה שהכל חוזר לקדמותו, אך מעט לפני המשחק מול עפולה בכפר-בלום נחת טיל בקיבוץ, מה שהוביל להעברתו לת"א. האזעקה האחרונה בכפר-בלום נשמעה לפני עשרה ימים, ואחרי האישור מפיקוד העורף, המועדון האמין שיוכל לארח באולמו את הפועל חולון כבר מחר. אך כאמור, המינהלת מתנגדת לכך, ובלוח שלה המשחקים הקרובים מול חולון והפועל ירושלים משובצים בחדרה.
1 צפייה בגלריה
yk13867839
yk13867839
(האולם הריק בכפר־בלום. נשארים בחדרה | צילום: אביהו שפירא)
בחלק מהנהלות קבוצות הליגה דיברו על כך שישנו חשש שהשחקנים הזרים, אלו שהסכימו להגיע או להישאר למרות המלחמה, ייבהלו מיירוטים ואזעקות אפשריים כשיגיעו לשחק בכפר-בלום. בחולון לא מתכוונים לעלות לצפון, והבהירו כי הקבוצה כפופה למינהלת.
בשל המצב, בגליל עליון ממשיכים להתעקש על הקפאת הירידות העונה, ומאמינים שבלי השינוי הקבוצה אבודה. "אנחנו רוצים להיות תלויים בעצמנו, אמרו במועדון. "אם למישהו נראה שאי אפשר לשחק בגלל הטילים, אז תגידו, אבל אי-אפשר גם לפגוע בנו ספורטיבית וגם להשאיר את הירידה. אי-אפשר להחזיק את המקל בשני הצדדים".
מהמינהלת נמסר בתגובה: "אנחנו מבינים את הרצון הגדול של הפועל גליל עליון לשחק באולמה הביתי, אבל לצערנו אין אפשרות לשחק באולם בכפר-בלום. בפעם הראשונה שאיפשרנו את הדבר, שחקנים ואנשי צוות חזרו מבוהלים. בפעם השנייה שניסינו לבוא לקראת גליל, ערב קודם היו אזעקות ונפילות בכפר-בלום, מה שלא איפשר לקיים משחק שם. בסופו של יום, האירועים האלה פוגעים בליגה. חלק מהקבוצות הביעו התנגדות לשחק בכפר-בלום, גם לאור העובדה שאין אפשרות לשחק שם עם קהל. חוסר הספורטיביות ניכר ואין ספק שהתנאים של הפועל גליל עליון לא פשוטים כלל. אנחנו מבינים לליבם ומנסים לסייע בכל דרך בה ניתן, אך נכון לנקודת הזמן הנוכחית אין אפשרות לשחק בכפר-בלום".
ובינתיים בנהריה: אזעקה באמצע המשחק
המציאות הביטחונית הקשה בצפון חילחלה אתמול למשחק הליגה הלאומית בין עירוני נהריה לאליצור אשקלון, כאשר השחקנים והאוהדים נאלצו להתפנות למרחב מוגן במהלך המשחק בגלל אזעקה.
14 רקטות שוגרו לנהריה ויישובי הגליל המערבי במטח כבד בערב, מה שהוביל להשמעת האזעקות הראשונות בעיר מאז חודש נובמבר. הנוכחים במקום, שתודרכו כיצד לנהוג במקרה כזה, מיהרו להתפנות. השחקנים חזרו לפרקט לאחר עשר דקות, וחידשו את המשחק כעבור עשר דקות נוספות של חימום. יש לציין כי נהריה שיחקה במשך החודשיים הראשונים של העונה מחוץ לביתה.