זה היה ערב של גביע לפנתיאון. בסיומה של דרמה מסחררת שנמשכה 120 דקות ניצחה מכבי פ"ת את מכבי ת"א 2:4 וטיפסה לחצי גמר גביע. רובי קין ייאלץ להסתפק באליפות הממשמשת ובאה.
הקבוצה של רן קוז'וך עשתה את זה בהארכה, קודם עם בעיטה מרחוק של ניב יהושע (103) ואחר כך עם שער של לירן חזן (122), דווקא אחרי הרחקה של מואיז אדילהו (105).
1 צפייה בגלריה
yk13869349
yk13869349
(מאור לוי ומכבי פ"ת חוגגים הישג ענק. איזה משחק! | צילומים: עוז מועלם, באדיבות הפועל נוף הגליל)
לפני כן ראינו 90 דקות דרמטיות, אולי בלי הרבה כדורגל איכותי אבל עם הרבה מתח, שערים מפתיעים ואיך לא, החלטות שיפוט מעוררות מחלוקת. ההפתעה הראשונה הייתה כבר בדקה העשירית. מאור לוי הוכשל ברחבה על ידי עדן קארצב ובעט בעצמו את הפנדל פנימה. מכבי ת"א התאוששה במהירות, ועשר דקות מאוחר יותר עידן נחמיאס נגח ממטר את ה-1:1 אחרי מסירת ראש של מתן בלטקסה.
האורחים הלכו בכל הכוח על מהפך ובדקה ה-57 קיבלו מאוראל גרינפלד פנדל, שבוטל אחרי מבט נוסף במסך. רובי קין שלף מהספסל את התותחים הכבדים שלו דור פרץ וערן זהבי, אבל השער כמעט הגיע מהצד השני דרך המחליף לירן חזן, שהקפיץ מעל דניאל טננבאום לקורה. ההארכה הייתה כבר באוויר, אבל אז הדר פוקס הכשיל את דן ביטון ברחבה, וגרינפלד שרק לפנדל רק אחרי התערבות ה-VAR. זהבי כבש מהנקודה הלבנה, וכאשר מכבי ת"א כבר התחילה לחגוג העפלה לחצי הגמר, אייל גולסה עם טעות ענקית בנגיעה הראשונה שלו בכדור שלח אחורה לאנדראס קארו, שקבע 2:2.
מכבי פ"ת: וולף, פוקס, קארו, לאופר (דזנט 46), סלם (כהן 68), טפר (יהושע 93), לוי, ג'אבר (חזן 85), הינדי (אדילהו 68) מחאמיד, טוקלומטי (שטור 68). מכבי ת"א: טננבאום, דודזאדה, בלטקסה, נחמיאס (סאבוריט 103), כהן (שחר 64), קניקובסקי, קארצב (פרץ 72), ביטון (גולסה 97), מילסון, תורג'מן (זהבי 72), מלדה (דוידה 64).
נוף לחצי הגמר
היסטוריה צפונית. הפועל נוף הגליל עלתה לראשונה בתולדותיה לחצי גמר גביע המדינה עם ניצחון 0:2 על קריית-שמונה, במפגש בין שתי קבוצות לאומית.
בדקה ה-29 סמיר פרהוד הוכשל ברחבה על ידי השוער אסף צור, ואחרי התערבות ה-VAR הקפטן יבגני ברקמן כבש את הראשון של נוף הגליל. המחצית השנייה הייתה במעמד צד אחד בלבד, זה של נוף הגליל, אבל היא לא הפסיקה להחמיץ. בדקה האחרונה של תוספת הזמן למוטי איוניר נמאס מההחטאות של החלוץ מגינאה והוא הכניס במקומו את בן מיזן, שתוך שניות ספורות נעץ את המסמר השני והאחרון.
קריית-שמונה: צור, כהן (זיקרי 83), חבשי, חסין, טויטו, בנבניסטי (ג'עפר 46), שאהין (אונייקאצ'י 46), וודג'ה, שרצקי (דגו 65), אבו-רומי, סטיבנס (הראל 82). נוף הגליל: ליטבינוב, חוסיין, ברקמן, ריינשטיין, אזולאי, שדו, מוסינקו, לקס (סבר 83), מזרחי (כיאל 83), קייטה (מיזן 95), פרהוד (בושנאק 94). שפט יואב מזרחי. (שמעון אלבז)