כשנה לאחר קריסת רשת הכושר "שר פיטנס" דורשים נאמנת הרשת ובנק מרכנתיל להורות לחברות אשראי לחייב מחדש את עסקאות האשראי של לקוחות בגין חודש מרץ 2023, החודש בו קרסה הרשת ורוב סניפיה היו סגורים. קצת לפני שנסגרה היו לרשת כ-4,000 לקוחות. הדרישה באה מאחר ולטענת הנאמנת, עו"ד חנית נוב והבנק באמצעות עו"ד רמי אהרון - ביטול העסקאות נעשה שלא כדין.
לפי הנטען, בעת מכירת הרשת ל"גוד פארם" מקבוצת רמי לוי, ניתן באפריל 2023 למנויות חודש חינם במקום חודש מרץ 2023, שבו היו סניפי הרשת סגורים. לאור זאת, גוד פארם העניקה לכל מנויות הרשת אפשרות להשתמש בכרטיסיות שנרכשו על ידן קודם למתן הצו נגד הרשת, וכן את האפשרות לקבל שירותי מנוי חודשי במקום חודש מרץ 2023, ולכן ביטול העסקאות מצד חברות האשראי בוצע בניגוד לדין.
1 צפייה בגלריה
yk13870468
yk13870468
(צילום: אלעד גרשגורן)
מנגד טענו חברות האשראי כי אין להן ידע או כלים שמאפשרים להן לבחון אם הלקוחות קיבלו את השירות שבגינו שילמו או לא, וכי רבים מלקוחות הרשת חויבו עוד בראשית חודש מרץ, כלומר שילמו עבור התמורה ולפיכך אין מקום לחייבם פעם נוספת. בשלב זה טרם ניתנה החלטה על ידי השופטת בטינה טאובר מבית המשפט המחוזי בחיפה והיא ביקשה לקבל את עמדת הממונה על הגנת הצרכן והסחר ההוגן. חברת שר פיטנס, שהוקמה ע"י שיר סנדה, נקלעה לחובות של 24 מיליון שקל, נמכרה לגוד פארם, שכפי שפורסם ב"ממון" מתכננת למכור אותה. הרשות להגנת הצרכן: "לאחר בחינת הנתונים תגבש הרשות את עמדתה".