אין קבוצה בליגת העל בכדורסל שנפגעה מהמצב הביטחוני כמו הפועל גליל עליון. איבוד האולם הביתי, נטישת זרים, מאמן ומנהלים שזומנו למילואים במהלך המלחמה - אלו רק חלק מהתלאות שעברו הצפוניים מאז 7 באוקטובר. לאחרונה בפיקוד העורף קבעו כי הקבוצה יכולה לחזור לקיים את משחקיה בכפר-בלום (ללא קהל), אך במינהלת מתעקשים לא לאפשר זאת, בהחלטה שכולה עוול אחד גדול.
נכון, הצפון נמצא במצב לחימה, וחיזבאללה מטווח אותו עם טילים וכלי טיס בלתי מאוישים, אך יש לזכור שהאולם לא ממוקם באחד היישובים שפונו, וכאמור בפיקוד העורף החליטו לאפשר קיום פעילויות ספורט שם. ההחלטה על חידוש משחקי ליגת העל התקבלה לאחר התייעצות עם פיקוד העורף, וכשניתן האישור, במינהלת קיבלו זאת - אם כן, מדוע עכשיו זה לא מספיק?
בתשובתם הזכירו במינהלת איך לפני מספר חודשים, כשאישרו לגליל עליון לארח את נס-ציונה בכפר-בלום, נאלצו שחקני ואנשי שתי הקבוצות לרוץ למרחב המוגן כחצי שעה לפני המשחק בעקבות ירי טילים. אכן מדובר בחוויה קשה, אך כשחודשו המשחקים גם אזור המרכז עדיין היה מטווח, והאפשרות שהקבוצות יצטרכו לרוץ למרחב מוגן נלקחה בחשבון. יש להזכיר שWשלשום נאלצו אנשי עירוני נהריה ואליצור אשקלון לעבור אירוע דומה, כאשר נשמעו אזעקות באמצע המשחק ביניהן בליגה הלאומית - והמשחק חודש.
נכון שיהיה הרבה יותר "נוח" אם גליל עליון תמשיך לארח מחוץ לאולמה, אך לאחר שנאלצה לנדוד בין חמישה אולמות לאורך העונה ועברה כל כך הרבה מהמורות בדרך - שפגעו בה מקצועית - ראוי להפגין התחשבות כלפי הקבוצה של ברק פלג.