וואו, מה זה היה? 24 שעות אחרי הדרמה המטורפת בפ"ת, הגיעו אמש מכבי חיפה ומכבי נתניה לסמי עופר וסיפקו משחק משוגע משל עצמן עם הפתעה ענקית, מהפך וניצחון 1:3 של האורחים נגד כל הסיכויים והמהלכים על כר הדשא.
פתאום, בלי להרגיש, מכבי חיפה הגיעה למשחק החשוב ביותר שלה העונה עד עכשיו, ולא מדובר במפגש עם מכבי ת"א בבלומפילד ביום שני, כיוון שגורל האליפות קרוב לוודאי הוכרע כבר לטובת הצהובים. היא רצתה להציל את העונה עם ניצחון בגביע - אבל כשלה במשימה.
3 צפייה בגלריה
yk13871428
yk13871428
(טוב שיש גביע. נתניה בעננים | צילום: גיל נחושתן)
על פניו הירוקים קיבלו יריבה בהזמנה, קבוצה שמציגה בתקופה האחרונה יכולת ירודה ונאבקת על חייה בליגה, אבל מצד שני היא התייצבה עם מאמן חדש, מרקו בלבול, שבחיפה מכירים היטב. ואסור גם לשכוח שנתניה הדיחה בעונה שעברה את החיפאים באותו שלב עם ניצחון 1:2 מדהים בסמי עופר. לבלבול היו יומיים בלבד כדי להכין את הקבוצה החדשה שלו למשחק, אבל זה הספיק לו כדי להבין שיש לו ביד שחקן שיכול לשנות משחק במהלך אחד. קוראים לו מקסים פלקושצ'נקו.
ההתחלה הלכה לפי התוכניות של מסאי דגו. מכבי חיפה אמנם הבקיעה רק שער אחד, בסיומו של מבצע ענק של שואו, קני סייף וליאור רפאלוב (40), שבעט לחיבורים, אבל נראה היה שהשליטה אצלה ברגליים וגם ההרחקה של נפתלי בלאי האורח (49) תרמה לתחושה. אלא שאז בלבול זרק למערכה את פלקושצ'נקו, שבדקה ה-70, משום מקום, בעט כדור מ-20 מטר לפינה של שריף כיוף. סמי עופר נכנס להלם, וכך גם שחקני מכבי חיפה. דווקא בעשרה שחקנים מכבי נתניה החלה לשלוט במשחק ואילו המארחים נראו אובדי עצות. המהפך הושלם בדקה ה-84 עם נגיחה אדירה של איתי בן-שבת לכדור קרן של עוז בילו. שחקני חיפה, כולם כולל כולם, עלו להתקפה בניסיון להציל את המולדת ואיתמר שבירו (99) נעץ את השלישי מבישול של אביב אברהם.
3 צפייה בגלריה
yk13871436
yk13871436
בידיים ריקות. ליאור רפאלוב | צילום: גיל נחושתן
עכשיו יהיה מעניין לראות איך זה ישפיע על מכבי חיפה ביום שני, ועל נתניה במשחק העונה שלה במחזור הבא באשדוד.
מכבי חיפה: כיוף, קורנו (86 פודגוראנו), גולדברג, סק, פיינגולד, מחמוד ג'אבר (66 לסובוי), שואו, רפאלוב (75 קינדה), סייף (75 קאסה), חלאילי, חמד (66 דוד). מכבי נתניה: ניראון, כארם ג'אבר, בן-שבת, שדה, אבו-חנא, אינו (56 אברהם), אזולאי (78 חוואדג'יאני), בלאי (הורחק, 49), רוטמן (56 פלקושצ'נקו), סלמן (46 בילו), זלאטנוביץ' (74 שבירו). שפט ארז פפיר.
3 צפייה בגלריה
yk13871437
yk13871437
בכורה מהסרטים. מרקו בלבול | צילום: גיל נחושתן

בלי דרמות, באר-שבע

יממה אחרי הסערה הגדולה בפ"ת וההדחה של מכבי ת"א, הפועל באר-שבע עלתה לחצי הגמר בצורה רגועה ובלי דרמות עם 0:1 קטן אבל בהחלט מספיק על הפועל פ"ת. לא היה שם כדורגל גדול, רק פנדל אחד מוצלח של הלדר לופס בדקה ה-40.
הקבוצה של אליניב ברדה נאבקת על המקום השלישי, אבל בעקבות ההדחה של שתי הגדולות היא הפכה למועמדת הבכירה לזכות בגביע, ואולי זה מה שיסדר לה בסופו של דבר את הכרטיס לאירופה. הפועל פ"ת, מהצד השני, נאבקת על חייה בליגה והיא כבר לא תשחזר את ההישג של הפועל ר"ג, שנשרה ללאומית עם גביע המדינה בארון.
נועלת הטבלה דווקא שלטה בפתיחה, ובאר-שבע לא הצליחה להגיע לשום מצב ממשי עד לדקה ה-40, כשעידן ורד הכשיל את לופס ברחבה והשופט נאאל עודה העניק לאורחים פנדל בחסות ה-VAR. המגן הפורטוגלי ביצע בעצמו את הבעיטה מהנקודה הלבנה בהצלחה.
אליניב ברדה לא הסתפק בניצחון דחוק והחל לבצע חילופים התקפיים, אבל ההזדמנות הגדולה ביותר הייתה דווקא מנגיחה של שובל גוזלן, שאותה הצליח להציל אופיר מרציאנו להציל.
הפועל פ"ת: כץ, אלימלך, אנטוניץ', גושה, ניר, בראון, נאוי (46 קומסון), רם לוי (84 גוזלן), ורד (69 שכטר), שטיין (69 ריקן), באסיי. באר-שבע: מרציאנו, מקסימו לוי, ויטור, טיבי, לופס, שמיר, אליאס (82 פוקו), גנאח (65 סטויאנוב), אולאד עומאר (65 גורדנה), בדש (82 קיניונס), שושנאצ'ב (56 חטואל). שפט נאאל עודה. (לירן ביטון)