אוכל: מסעדת שיפודי אולגה היא מוסד קולינרי ותיק שייסדו האחים סימו ודובי שטיוי בשנת 1986. מה שהחל בחדרון קטן עם מנגל פחמים, הפך למסעדת גריל מרשימה של 130 מקומות שאליה מגיעים מרחבי הארץ. איכות הבשר כאן היא ללא פשרות, וכל עבודת בחירת הנתחים והקיצוב נעשית ביד אמן על ידי סימו, שהוא לפני הכל קצב מחונן, ודובי הוא למעשה הגריל-מן האולטימטיבי.
אין זה מפתיע שסימו ודובי הם נצר למשפחת קצבים מטריפולי, וציון, אבא שלהם, החזיק בטריפולי גם שיפודייה קטנה נוסף לקצבייה המשפחתית.
2 צפייה בגלריה
yk13874533
yk13874533
(צילום: דוד קישקה)
על שם אותו סבא ציון נקראו הבנים של סימו ודובי, והיום ציון וציון הם ממשיכי הדרך של העסק המשפחתי, ושניהם עובדים במקום כבר למעלה מ-30 שנה, מאז היו בני 15. משפחתיות היא משהו מאוד משמעותי כאן, וזה לגמרי מורגש בשירות והאירוח שהם חלק בלתי נפרד מהחוויה.
הצלחת הראשונה המוגשת לי היא של עגבנייה ופלפל חריף שרופים באש ואז קצוצים עם שמן זית. כל כך פשוט וכל כך טעים שאי-אפשר להפסיק לאכול, ועוד לפני שמגיע הבצל השרוף באש, אני כבר מחסל את הצלחת בתאווה.
2 צפייה בגלריה
yk13874534
yk13874534
צילום: דוד קישקה
בחרתי שיפוד ספאק, שזה נתח קצבים בטריפוליטאית, והוא אחד הטובים בארץ לחובבי הז'אנר. הבשר עשוי מושלם והביס סיבי ועסיסי עם טעמים עמוקים של בשר. גם הקבב מעולה והוא דווקא בסגנון העיראקי, אוורירי ועם בצל ופטרוזיליה ופלפל שחור. כמובן שהוא גם נטחן ונעשה במקום. שקדי העגל מצוינים, חלקי הפנים גם הם, ושיפוד הפרגית הוא מנת דגל שגם מומלץ להזמין.
בתחום של שיפודי הפרגית האחים דובי וסימו היו מהחלוצים שהעריכו את הנתח הזה בתקופה שברוב השיפודיות עדיין הגישו בעיקר בשר הודו, ממש לפני שהוא נכנס לכל מטבח ומסעדה.
בזמן שציון עומל בסדר מופתי ובשקט על גבי גריל הפחמים, דואג למקם את סוגי הבשר לפי חום הפחמים והמרחק בין הפחם לבשר, אני מזהה שאין רשת מעל הגריל ושואל למה.
התשובה פשוטה והגיונית ונעוצה בזאת שהרשת תמיד תהיה מלוכלכת ושמנונית ותוליך טעמים לא רצויים אל הבשר אשר יונח עליה וגם אחידות הצלייה תיפגע. הנה השכלנו.
יש כאן חדוות אירוח ומקצוענות ותשוקה למקצוע שכיף לחוות ונעים להרגיש לכל אורך הארוחה, וכמובן שהאוכל טעים מאוד. על קירות המסעדה תלויות ממוסגרות עשרות תמונות של ספורטאים, פוליטיקאים, שחקנים וסלבס מקומיים וגם חולצת NBA של דני אבדיה עם חתימתו, להזכירנו שכולם מגיעים לכאן, ומי שעדיין לא, אז זה ממש הרגע להתחיל.
רחוב: רחוב התנאים נמצא ממש סמוך לכביש החוף והוא חלק מגבעת אולגה, שכונה בחדרה המונה כבר 20 אלף תושבים. השכונה קרויה על שם אולגה חנקין, אשתו של יהושע חנקין, גואל אדמות חדרה, שהקימה את ביתה על הגבעה הסמוכה. אל גבעת אולגה הגיעו עולים כמעט מכל עלייה ומכל עדה, ורבים עברו אליה היישר ממעברת אגרובנק הסמוכה כאשר זו פורקה בשנת 1961. באזור יש כמה מהחופים היפים בארץ וגם שמורות טבע וגנים לאומיים.
אחד מהם הוא חוף גדור, אשר כולל מצוקי כורכר מרשימים ונוף מרהיב אל הים. שווה להגיע אל פסגת תל גדור, שהוא גם תל ארכיאולוגי וגם נקודת תצפית שאסור לפספס. הצמחייה כאן ים תיכונית מגוונת, וגם ובעונה זו תוכלו ליהנות מפריחה של הלוטוס הקירח הנדיר באזורנו.
אני ממליץ גם לבקר ולבלות בחוף הסיני הנעים והפסטורלי, שקרוי על שם היהודים שעלו דרך סין בשנות ה-40 של המאה שעברה והתגוררו בקרבת מקום. החוף הסיני או המפרץ הסיני הוא למעשה מפרצון שהוא חלק מרצועת חוף בין גבעת אולגה למכמורת. יש בו סלעי כורכר ענקיים, מצוקים פראיים, בריכות טבעיות חבויות לאורך החוף וים נקי וכחול. החוף אינו מוכרז והרחצה אסורה בו, וגם שימו לב לקיני הטלה של צבי ים המסומנים בחוף ונא לא לגעת בהם.
שיפודי אולגה. התנאים 1, חדרה. טלפון: 04-6343384