כאשר ברוני ג'יימס בחר לשחק ב-USC, זה היה מהלך פואטי, גורל ברור של הילד מאל-איי, הבן של כוכב הלייקרס לברון, שהפך לסופרסטאר בתיכון ובחר בקבוצת הקולג'ים המעולה של דרום קליפורניה. כעת, פחות משנה אחרי שהיורש הודיע על החלטתו, ברוני סיים את דרכו שם. זה היה בקלפים – רבים האמינו שיעשה זאת, ואחרי שנה בלבד יודיע על היציאה לדראפט ה-NBA. רק שזה קרה בדרך שונה מהצפוי. ברוני נרשם לדראפט, אך במקביל, מתוך ידיעה שמעמדו רעוע, הכריז כי נכנס למערכת ההעברות של המכללות ויחפש בית חדש במקרה הצורך.
זה צעד מרתק נוסף בסיפור הדרמטי. רק ביולי, באימוני פתיחת העונה של הטרויאנים, ארה"ב נכנסה להלם כאשר ברוני לקה בדום לב על הפרקט ופונה לבית החולים. האוהדים עקבו בדאגה אחרי החלמתו, שכללה גם הליך רפואי שנועד לתקן פגם מולד בליבו. השאלה לא הייתה איך יחזור למגרשים. השאלה הייתה אם בכלל יחזור לשחק.
1 צפייה בגלריה
yk13873943
yk13873943
(צילום: איי-אף-פי, DAVID BECKER)
אחרי חמישה חודשים בחוץ, ברוני התחיל באיחור את קריירת המכללות והופיע ב-25 משחקים, רק שישה מהם בחמישייה – לא מה שקיווה שיקרה. התרומה של הגארד הייתה נמוכה: הוא קיבל בערך 19 דקות וחצי למשחק, קלע 4.8 נקודות והציג נקודת תורפה בולטת בקליעה משלוש, רק 26.7 אחוזים. בכלל, זו הייתה העונה הגרועה ביותר של USC בחמש השנים האחרונות ונראה שההחלטה של ברוני הושפעה גם מכך שהמאמן אנדי אנפילד שהיה קרוב אליו החליט לעזוב.
מערכת ההעברות עברה שינויים בשנים האחרונות, והפכה את המעבר מקולג' לקולג' לקל יותר (וגם הורידה עוד ממעמדו של כדורסל המכללות). כל שחקן שמרגיש שהקריירה שלו נפגעה יכול לבקש שינוי, וכבר לא צריך לשבת שנה בחוץ בין קבוצה לקבוצה. זה קרש הצלה עבור שחקנים שחוששים שהסיכוי שלהם ל-NBA הולך לעזאזל בגלל עונה גרועה או בחירה במכללה קטנה. זה משהו שיכול להציל את ברוני.
כרגע, יש לקבוצת NBA שתי סיבות לבחור הקיץ בברוני: הראשונה – על סמך הפוטנציאל בלבד. השנייה – למטרות שיווקיות, כי הילד בן ה-19 ימשוך קהל ותקשורת. אף אחת מהסיבות לא מספיקה בשביל לקחת אותו בסיבוב הראשון, ונראה כי גלגל ההצלה ייכנס לתוקף וברוני ינסה להתחיל מחדש בקולג' אחר. בכל מקרה, אבא יצטרך למשוך עוד קצת כדי לנסות להגשים את החלום ולשחק יחד עם הילד.

מהפך של נס-ציונה

בתום הרבע השלישי עירוני נס-ציונה הייתה בפיגור 6 מול הפועל באר-שבע, אבל הציגה רבע אחרון אדיר ובתום מותחן צמוד ניצחה שלשום 95:98. יאיר קרביץ בלט עם 22 נקודות, בעוד בבאר-שבע מייק לואיס (21) לא מנע את קטיעת רצף שלושת הניצחונות של קבוצתו.
המשחק בין עירוני ר"ג לקריית-אתא הסתיים אחרי סגירת הגיליון.