חצי שנה חלפה ממתקפת הפתע של חמאס, וכמות התקריות האנטישמיות המדווחות ברחבי העולם ממשיכה לטפס. בחודש מארס שזה עתה הסתיים נרשמו פי 3.91 אירועים אנטישמיים בעולם בהשוואה למארס בשנת 2023. בארבעת הימים הראשונים של חודש אפריל הנוכחי נמנו כמחצית ממספר האירועים האנטישמיים בהשוואה לחודש אפריל בשנה החולפת. מדובר על אלפי אירועים המכוונים נגד יהודים ברחבי העולם, כאשר ההערכות הן שרוב האירועים המתרחשים כנגד אנשים פרטיים לא מדווחים כלל.
מאז פרוץ המלחמה נרצחו שישה יהודים באירועים אלימים מסביב לעולם. הקורבן האחרון היה רופא השיניים בנג'מין הארוני (28) מסן-דייגו שבקליפורניה, ארה"ב. חשוב לציין כי עד כה לא הוגש כתב אישום על רקע פשע שנאה באף אחד מן המקרים הללו וכולם סווגו כפשעי אלימות.
החודש שבו נרשמו הכי הרבה אירועים אנטישמיים הוא נובמבר 2023, זמן קצר לאחר הטבח הנורא ביישובי עוטף עזה. שני המוקדים שבהם נראית העלייה המשמעותית ביותר הן הרשתות החברתיות ומדינות העולם הערבי - גם אלה המצויות ביחסי שלום וידידות עם ישראל באופן רשמי.
נתון חשוב נוסף הוא העלייה ברמת האנטישמיות אצל ידידתנו הגדולה ביותר. 45.9% מהאירועים האנטישמיים התרחשו בארה"ב, בהשוואה ל-42.2% מהאירועים בעולם בשנת 2023. על פניו מדובר בעלייה קלה בלבד, אבל בהתחשב בכך שמספר התקריות עלה פי ארבעה, וארה"ב היא המדינה המתוקשרת בעולם שבה גם מתגוררים מספר היהודים הגדול ביותר פרט לישראל - ברור למה רוב הכותרות מגיעות משם. עם זאת, אין שינוי מהותי בהתפלגות סוגי האירועים. רוב התקריות האנטישמיות (64%) עדיין מגיעות בצורת תעמולה והפגנות ולאחר מכן בצורה של אלימות מילולית (9%). הקריאות לחרם על מדינת ישראל (ארגוני BDS) עלו פי 8 בהשוואה לשנת 2023.
"הזינוק באירועי האנטישמיות ברחבי העולם חייב להדאיג את כל מנהיגי העולם", אומרת ראש המחלקה למאבק באנטישמיות בהסתדרות הציונית העולמית, ד"ר רחלי ברץ (ריקס). "זו לא בעיה יהודית אלא בעיה עולמית וחייבים יחד לתת לה את הקשב הנדרש ולא לטאטא אותה מתחת לשטיח ולשתוק. העולם שכח את מה שקרה בעבר בשל שתיקתו. זה מדאיג פי כמה בהתחשב בכך שהעלייה הזו מתרחשת דווקא אחרי טבח יהודים, וכשתוכן המסרים האנטישמיים המופץ ברשתות החברתיות מתבסס על בורות ועל כך שהאנשים לא מעורים בנעשה במזרח התיכון. ככה מפיצים שנאה".