טקס העברת הכתר: למרות שאיבדה שער יתרון, מכבי ת"א יכולה להיות מרוצה מה-1:1 אתמול מול מכבי חיפה, שהשאיר את פער 10 הנקודות בפסגה, ונראה שכבר שום דבר לא ייקח ממנה את האליפות. זה היה מעין טקס העברת הכתר אחרי שלוש שנים של שליטה ירוקה. זו הייתה ההזדמנות האחרונה של מסאי דגו לחזור איכשהו למרוץ, אבל בסופו של דבר שום דבר לא השתנה – וזה בדיוק מה שרובי קין רצה.
ובכל זאת, אוהדי מכבי חיפה יכולים לסמן שני "וי" על המשחק הזה ולהתנחם במידה מסוימת: היריבה הגדולה עדיין לא ניצחה אותם העונה, והם גם מנעו חגיגות אליפות בלתי רשמיות כבר אתמול על הראש שלהם, כאשר חזרו מפיגור.
1 צפייה בגלריה
yk13877917
yk13877917
(צילום: עוז מועלם)
נכון, עוד אין חותמת רשמית – אבל זה כבר לא שאלה של אם, אלא מתי. קין והשחקנים שלו יכולים לעשות סידורים אחרונים למסיבת הסיום ולטקס ההכתרה.
אירופה זה כאן. אבל אם נניח רגע את המאבק הגמור על התואר, מגיעות מחמאות לשתי הקבוצות שהגיעו שפופות אחרי ההדחות מהגביע ולא ביישו את המעמד הפעם. עשרות אלפי האוהדים שהגיעו לבלומפילד קיבלו חוויה של כדורגל אירופי – ולא רק בגלל גשם הזלעפות שהגיע לביקור, אלא בעיקר בשל הקצב המטורף. המשחק נפתח עם שתי קורות, אחת של שון גולדברג והשנייה של אופיר דודזאדה. הכדור עבר מצד לצד במהירות מסחררת, והיה רור שכל רגע אחת הרשתות תזוז. וזה קרה בצד של שריף כיוף, שספג מנגיחה של ערן זהבי בדקה ה-13. הגול של מלך שערי הליגה (16) הכניס את האלופה להלם, והקצב, כמו המבול, נרגע מעט עד המחצית.
גם במחצית השנייה אי אפשר היה להוריד את העיניים מהדשא, בעיקר בצד של מכבי חיפה ששטפה את המגרש בניסיון נואש להציל את העונה. בסופו של דבר השוויון הסופר מוצדק הגיע מרגליו של המאסטרו ענאן חלאילי (70), באחת מההופעות האחרונות שלו לקראת המעבר לבלגיה. לאוהדים הירוקים הייתה עונה אחת ליהנות מהיהלום, שעבר שנה מטורפת – מהמונדיאליטו הקסום ועד הפריצה הגדולה במכבי חיפה.
מעל כולם. מכבי ת"א אמנם לא הציגה יכולת יוצאת דופן במהלך העונה, והיו לה כבר אליפויות מרשימות יותר, אבל בשורה התחתונה התואר הזה מגיע לה. היא לא מלהיבה, לא תוססת – אבל מאוד יעילה ועם גאון כדורגל אחד שנמצא ברמה אחת מעל הליגה, פליסיו מילסון שמו, שגם הוא כנראה יהיה במקום אחר לגמרי בעונה הבאה.
גם בנושא האבוקות לא נרשם שובר שוויון, כאשר בשני המחנות הדליקו את האצטדיון וגרמו לשתי עצירות במשחק. שתי הקבוצות ייפגשו בקרוב שוב בבית הדין, וסאגת הפחתת הנקודות תחזור לחיינו.
לאומית. מחזור 29, השלמה: מכבי הרצליה - קריית-שמונה 2:0. נועם כהן (51), אלפרדו סטיבנס (73). רמה"ש - בני-שפרעם 3:6. לרמה"ש: קלוד לואיס (23, 36), ריצ'רד קולה (52, 72), רועי הר (59), בן הדדי (88). לשפרעם: לירוי גבאי (62), מוחמד אבו ראס (81 בפנדל), יואל אבוחצירה (89). שפרעם עלתה למשחק ללא מספר שחקנים בכירים שהכריזו על סכסוך עבודה. נס-ציונה - כפר-קאסם 3:1. לנס-ציונה: שמאור צעדון (35). לכפר-קאסם: אסיל כנאני (12), פאדי זיידאן (76), גיא דהן (96). המשחק בין ראשל"צ לנוף הגליל הופסק בדקה ה-70 במצב של 0:1 לאורחת בגלל הגשם הכבד. (ספי פסטרנק)
איתי שכטר. חלוץ הפועל פ"ת, שנפצע בברכו ברבע גמר גביע המדינה מול הפועל באר-שבע, גמר את העונה וצפוי להודיע על פרישה מכדורגל בגיל 37. (לירן ביטון)