שר הכלכלה איים ברשימות שחורות אבל ליבואנית של מילקה, אוראו, טמפקס, היינץ, קלוגס ופיירי זה לא ממש משנה. מיד לאחר הפסח מתכוונת חברת דיפלומט לייקר רבים מהמוצרים שלה בעד 15%. לא יתייקרו: סטארקיסט ופמפרס. החשש כרגע הוא שדיפלומט היא הראשונה לייקר ואחרי החג יחל גל התייקרויות נוסף.
דיפלומט כבר הזהירה בדוחותיה שפורסמו לפני פחות מחודש, שתעלה מחירים והיא מממשת את התחזית שלה עצמה. בפעם הקודמת שדיפלומט הודיעה על עליית מחירים זה היה ב-2023. אז היא הודיעה שתייקר את מוצרי הטואלטיקה והכביסה ב-4% ואת מוצרי המזון ב-3.37%. בעקבות הלחצים שהופעלו עליה היא נאלצה לדחות את ההתייקרות.
כעת, אחרי שרוב השוק העלה מחירים - היא מיישמת את ההתייקרות, כשהשיעורים מעט השתנו. במזון ההתייקרות גדולה יותר, ובטואלטיקה היא מותנה.


החברה מסרה במכתב לקמעונאים כי ההתייקרות תיכנס לתוקף במאי. "מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל חלפו למעלה משישה חודשים שבהם הצלחנו, במאמצים ניכרים, לשכנע את ספקינו להימנע או לדחות עליית מחירים של מוצרינו, וכך הצלחנו לשמר את המחירים עד לאחר חג הפסח. אחרי תקופה לא מבוטלת זו, לצערנו חלק מספקינו הבינלאומיים הודיעו על עדכון מחירים, ובהתאם לכך, אנו נאלצים להודיע על עדכון מחיר של חלק מהמוצרים אותם אנו מפיצים", כתבו בדיפלומט.
עוד כתבו במכתב כי: "במוצרי הטואלטיקה, העלייה תחול על קטגוריות סוללות, צבעי שיער, אבקות כביסה, היגיינה נשית ונוזל כלים. במוצרי המזון, העלייה תחול על קטגוריות מרגרינה, מיונז, קפה, רטבים, עוגיות, שוקולד, חטיפים, דגני בוקר ותחליפי גבינה. דיפלומט פועלת כל העת ותמשיך לפעול למניעת עליות מחירי הקנייה מספקיה, לטובת לקוחותיה בישראל".
בין מוצרי המזון שיתייקרו: מרגרינה מזולה, ויולייף ובלו בנד, קטשופ היינץ, קפה ג'ייקובס ואילי, רטבי קיקומן, לחם מסטמאכר, חטיפי פרינגלס ודגני בוקר קלוגס.
בין מוצרי הנון-פוד שמתייקרים: סוללות דורסל, אבקות כביסה טייד ואריאל, מוצרי היגיינה נשית טמפקס ואולווייז, נוזל כלים פיירי, מברשות שיניים חשמליות אורל בי ומסירי שיער של בראון.