אם צ'אבי יעזוב הקיץ את ברצלונה כמתוכנן, המחליף ההגיוני ביותר הוא המאמן שיעמוד מולו הערב (22.00) בפריז ברבע גמר ליגת האלופות. זה לא הימור. לואיס אנריקה הוא סמל של המועדון, מישהו שעשה את המעבר הנדיר מריאל מדריד והצליח להשכיח זאת מהקהל, שלמד את סודות האימון והטקטיקה שם – וגם הצליח באופן מעשי עם תשעה תארים בשלוש שנים כמאמן הקבוצה, בהם אליפות אירופה ושתי אליפויות ספרד (השלים טרבל בעונת הבכורה, 2014/15). צ'אבי היה חברו לקבוצה, ואחר כך שיחק תחתיו.
יכול להיות שלואיס אנריקה היה ממשיך במועדון עד היום אלמלא השחיקה. כשעזב ב-2017, הוא דיבר כמו מאמני צמרת רבים בעשור האחרון על העייפות, האינטנסיביות שלא מאפשרת מנוחה, הלחץ האדיר. הוא עבר המון מאז, עם התקופה בנבחרת ספרד שהסתיימה באכזבה, אבל בעיקר אובדן בתו הקטנה שמתה מסרטן בגיל תשע. הוא היה זקוק לזמן ולפרספקטיבה כדי לחזור לכדורגל המועדונים. כשנשאל לאחרונה אם הוא רואה את עצמו עושה קאמבק לקאמפ נואו, השיב בדיפלומטיות: "הייתי שמח, אבל אני מחויב לפריז עד 2025".
1 צפייה בגלריה
yk13877987
yk13877987
(צילום: גטי, David Ramos)
אולי באמת האיחוד המתבקש עם בארסה עוד יגיע, אבל בינתיים יש לו משימה אחרת לגמרי, אך זהה לזו של קבוצת האם.
המסלול המהיר
ברבע הגמר עוד לא מדברים על דברים כאלה בקול רם, אבל ההגרלה נתנה לפ.ס.ז' וברצלונה פתח לסיום עונה מפואר. מדובר בצד הנוח של המסלול לגמר, כאשר מי שתנצח במפגש תהיה פייבוריטית בחצי מול אתלטיקו מדריד או דורטמונד (שיתמודדו ב-22.00 בספרד). ביום יפה פתאום רואים את הגמר. זה יכול להפוך לגמרי את מעמדו של צ'אבי בברצלונה, ולהכתיר עונה שקטה מאוד של לואיס אנריקה כהצלחה גדולה. יכול להיות שבגלל העזיבה הצפויה של קיליאן אמבאפה זו תהיה ההזדמנות האחרונה של פ.ס.ז' לעשות זאת למשך זמן רב.
אם חוזרים לחיבור של לואיס אנריקה לבארסה, הוא הפתיע אתמול במסיבת העיתונאים – ואולי שלח מסר לעבר המועדון הקודם: "אני מייצג את הסגנון של ברצלונה יותר מאשר כל מאמן אחר, ללא ספק. תביטו בסטטיסטיקה, ביצירת המצבים, במשחק הלחץ". המשחק הזה לא יהיה רק מפגש בין שתי קבוצות עם פילוסופיה זהה מבית היוצר של קאמפ נואו – אלא גם קרב משולש בין העבר, ההווה והעתיד של בארסה.