לקראת פסח המכירות של שואבי אבק מזנקות. "זו הקטגוריה שהציגה את הקפיצה הכי גדולה במחזור המכירות שלה בהשוואה לשנה שעברה", מסביר איציק בר, מנהל הסחר של מחסני חשמל. הטכנולוגיה עשתה קפיצה משמעותית והישראלים מוכנים לשלם על שואבים שוטפים מתוחכמים עם פדים רוטטים, מטליות מסתובבות ונוזלי ניקוי שעולים עוד כסף. כ-5,500 שקל במקום באלפיים שקל בעבר
לפי מחסני חשמל, המכירות הכספיות של שואבי אבק רובוטיים עלו בכ-45%, שואבים שוטפים בגידול של 200% ושואבים אלחוטיים כמו דייסון בגידול של 30% לעומת שנה שעברה.
לפי רשת א.ל.מ: הנטייה הישראלית כרגע היא להחזיק שלושה שואבים בבית. לדברי ערן ארליך סמנכ"ל הסחר של א.ל.מ: "בסוף הרי ייצא מוצר שהוא הכל באחד: גם רובוטי, גם שוטף וגם אלחוטי אבל כרגע אנשים קונים את שלושתם ויש גם כאלה שמוסיפים לזה שואב קיטור לספות. אצלנו שואבים זאת הקטגוריה או השלישית או הרביעית בגודלה בשוק אחרי מקררים מסכים ומזגנים. גם הקטגוריה החדשה שנכנסה לפני שנתיים שלוש: שואבים שוטפים נמכרה בהתחלה ב-1,000-800 שקל וכיום המחירים מגיעים ל-4,000 שקל". לדברי בר: "המונח שואב אבק מיושן. היום יש שלושה סוגי שואבים שיחד מחליפים עוזרת. אחד מחליף מטאטא, שני מחליף תחזוקה יומיומית, ושלישי מחליף שטיפה יסודית".