נמשכת הדריכות בישראל לקראת אפשרות של נקמה איראנית על חיסול בכירי משמרות המהפכה בדמשק. מערכת הביטחון השלימה את ההיערכות שלה לתגובה כנגד כל תרחיש שייפתח מול איראן. ישראל ערוכה לנקמה שעלולה להגיע גם משטח איראן, גם על ידי הפרוקסי האיראני באזור וגם נגד יעדים ישראליים בחו"ל.
שר הביטחון קיים ביום ראשון הערכת מצב מבצעית יחד עם ראש אגף המבצעים בצה״ל האלוף עודד בסיוק וראש אגף המודיעין האלוף אהרון חליוה. בתום הדיון, שר הביטחון גלנט הדגיש כי מערכת הביטחון השלימה את ההיערכות לתגובה כנגד כל תרחיש שיתפתח מול איראן. הנחת העבודה בישראל שהאיראנים נחושים מתמיד לתקוף, אך יזהרו מלגרור את האזור למלחמה אזורית.
במשרד החוץ נמשכת הכוננות העליונה בנציגויות ישראל בחו"ל. נמשכת סגירתם של חלק מהנציגויות בחו"ל שלגביהם יש איומים והתרעות. בחלק מהמדינות שליחים הוחזרו לארץ ובמדינות אחרות, שליחים הונחו לעבוד מהבית עד יעבור זעם.
בישראל מקווים שהצבא האמריקאי יצליח ליירט חלק מהכט"מים וטילי שיוט שאיראן או הפרוקסי שלה יירו לעבר ישראל. בהיבט הזה יש תיאום מקסימלי בין צה"ל לפיקוד מרכז האמריקאי סנטקום.
בתוך כך, פורסם אתמול ב"הניו יורק טיימס" מפי גורמים מארצות-הברית, ישראל ואיראן, כי איראן מפעילה נתיבי הברחה חשאיים ברחבי המזרח התיכון, ומעסיקה סוכני מודיעין, חמושים וארגוני פשיעה - כדי להעביר נשק לפלסטינים ביהודה ושומרון. המטרה, כך לפי הגורמים האיראניים, היא לעורר תסיסה בקרב הפלסטינים נגד ישראל באמצעות הצפת יהודה ושומרון בנשק, ככל האפשר.
לפי הפרסום, עליו חתום גם עיתונאי "ידיעות אחרונות" רונן ברגמן, האיראנים מנתבים את מאמצי ההברחה לשני נתיבים. הראשון מביניהם, כך נכתב, כשמיליציות חמושות הנתמכות על ידי איראן ופעילים איראנים נושאים את הנשק מסוריה לירדן. משם, כך לפי הגורמים, הם מועברים בגבול למבריחים בדואים. אלה משנעים את הנשק לגבול עם ישראל, שם הוא מועבר לארגוני פשיעה - שמובילים אותו ליהודה ושומרון.
המאמץ האיראני נעוץ בנתיב הברחה מבוסס היטב בירדן, שחולקת גבול עם ישראל. בשנה שעברה נעצר בישראל חבר הפרלמנט הירדני עימאד אל-עדוואן, כשהוא נושא עימו כ-200 אקדחים ורובים שאותם הוא ניסה להבריח דרך מעבר אלנבי. הוא לבסוף שוחרר חזרה לירדן.
אחד מהבכירים האיראנים שהתראיינו ל"הניו יורק טיימס" סיפר שמאז 7 באוקטובר, ישראל וירדן הידקו את האבטחה על הגבולות מחשש להברחות.
המסלול השני והמאתגר יותר, עובר מסוריה ללבנון, סיפרו שני בכירים אמריקאים. משם, רוב כלי הנשק מוברחים לישראל. ארגוני פשע אוספים אותם מלבנון, ומעבירים ליהודה ושומרון.
רוב כלי הנשק המוברחים, אמרו מומחים ל"הניו יורק טיימס", הם כלי נשק קלים כמו אקדחים ורובי סער. עם זאת, הגורמים האמריקאיים והישראליים סבורים כי איראן מבריחה גם אמצעי לחימה מתקדמים, שכוללים מטעני חבלה מתוחכמים, טילי נ"ט ו-RPG, שמהווים אתגר גדול יותר עבור צה"ל וכוחות הביטחון.
הגורמים האמריקאיים ושניים מהגורמים הישראליים סיפרו שסדרת התקיפות בסוריה בשבוע שעבר כוונה נגד שתי חטיבות מודיעין איראניות המעורבות בהברחה. יחידה אחת, המכונה "דיוויזיה 4000", נמצאת בפיקוח ישיר של משמרות המהפכה. השנייה, כך נכתב, היא "גייס 18840", שמופעלת על ידי כוחות קודס.
לפי הפרסום, מספר ימים לפני התקיפה המיוחסת לישראל בדמשק, שבה חוסל בכיר משמרות המהפכה חסן מהדווי, המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי נתן את אישורו לתמיכה בארגוני הטרור הפלסטיניים שמקבלים נשק רב מאיראן. בטהרן הוא נפגש עם מנהיגים משני ארגוני הטרור המרכזיים - איסמעיל הנייה מחמאס, וזיאד נחאלה מהג'יהאד האיסלאמי. לפי התקשורת הממלכתית באיראן, חמינאי אמר לשניים כי טהרן לא תהסס לתמוך בהם ובמטרתם. "לא היה קל לעם הפלסטיני לעמוד בקרב, אלמלא התמיכה העקבית של איראן בכל הרמות", אמר נחאלה בנאום בטהרן.