סרן (מיל') רוי גורדון (45) מתל-אביב, מהפעילים הוותיקים של תנועת המחאה "אחים לנשק", נעצר בחשד שהשליך שני לפידים בוערים לעבר שוטרים, בהפגנה שנערכה בשבוע שעבר מחוץ למעון ראש הממשלה, ברחוב עזה בירושלים.
המשטרה פתחה בחקירה מיד לאחר ההפגנה והפיצה תיעוד שבו נראה הלפיד הבוער מושלך לעבר פרש משטרתי, פוגע בסוס - וכבה.
אתמול הוארך מעצרו של גורדון בארבעה ימים, כשהמשטרה מייחסת לו תקיפת שוטר בנשק חם/קר והפרעה לשוטר במילוי תפקידו. "אמנם הפגנות הן לב ליבה של הדמוקרטיה. אך סיכון חיי אדם ובעלי חיים אין בו דמוקרטיה והוא אף עלול להביא לאנרכיה", אמר שופט בית משפט השלום בירושלים, גד ארנברג. "עולה כי לא מדובר בפעולה אקראית, אלא בכזאת שתוכננה מראש. מדובר בעבירות חמורות שסיכנו חיי אדם".
נציג המשטרה בדיון הציג צילומים של האירוע ואמר: "במהלך ההפגנה המשיב השליך שני לפידים בוערים לעבר כוחות המשטרה. אחד הלפידים פגע בפרש משטרה ובנס לא נפגע הפרש. אם הלפיד היה נדבק לרעמת הסוס היינו בסכנת חיים גם למפגינים. המשיב אינו מכחיש בחקירתו את השלכת הלפיד".
גורדון מוכר פוסט-טראומטי. סנגורו, עו"ד יאיר נהוראי, אמר לבית המשפט: "רוי מוגדר כנכה. הוא היה מ"פ בצנחנים בגזרת גלדיולה בהר דב כשנחטפו שם לוחמים, ולאחר מכן הוא היה ברמן בפיגוע בקפה מומנט. הוא לוקח תרופות באופן מסודר. ההמולה והסוסים הכניסו אותו למצב חרדתי. הוא אמר שהוא נגד כל פגיעה אלימה. הוא בוודאי לא רוצה לפגוע בשוטרים".
מ"אחים לנשק" נמסר: "רוי גורדון, אח שלנו לנשק, נעצר אחרי שהשתתף בהפגנה להחזרת 133 חטופים מהגיהנום. מ-7 באוקטובר הוא מלווה, בלי הפסקה את משפחות החטופים ונמצא איתם בקשר קרוב. רוי הוא קצין צנחנים במיל' שמתמודד עם פוסט-טראומה בעקבות שירותו הצבאי. אנחנו מבקשים להבהיר באופן חד-משמעי: אין מקום לאלימות במחאה אזרחית דמוקרטית".