» מהו שלב הפליי-אין? לאחר שנים רבות שבהן שמונה הראשונות עלו לסדרות רבע גמר הפלייאוף, ביורוליג החליטו לאמץ את השיטה החדשה של ה-NBA ולהעניק גם לקבוצות מהמקומות 9-10 הזדמנות להגיע לשלבים המכריעים של העונה. וכך, בשבוע הבא ייאבקו ארבע קבוצות בשלושה משחקים על זהות שתי הקבוצות שישלימו את תמונת העולות לרבע הגמר. מכבי ת"א, שהחמיצה את הכרטיס האוטומטי לפלייאוף (שש הראשונות), תנסה להיות אחת מהן.
» מה שיטת המשחקים? משחקי הפליי-אין מוכרעים בשיטת נוקאאוט. הקבוצה שסיימה שביעית בעונה הרגילה מארחת את השמינית למשחק שבו המנצחת עולה למפגש ברבע הגמר מול המדורגת 2. המפסידה תקבל הזדמנות נוספת להשיג את הכרטיס השמיני והאחרון לפלייאוף, כשתתמודד מול המנצחת במפגש בין מקומות 9 ו-10. המנצחת במפגש הזה תזכה לתענוג המפוקפק בסדרת רבע גמר מול המדורגת ראשונה, ריאל מדריד הדורסנית.
» מי ישחק בפליי-אין? מכבי ת"א כבר הבטיחה את המקום שלה, וגם את המקום השביעי ששווה יתרון "ביתיות" (הצהובים מארחים בבלגרד) במשחק הראשון, וגם במשחק השני במידת הצורך. גם וירטוס בולוניה ובאסקוניה יהיו שם. הכרטיס האחרון יוכרע במחזור האחרון, ומתמודדות עליו שלוש קבוצות – אנאדולו אפס, פרטיזן בלגרד ומילאנו.
» מה צריכה לעשות מכבי ת"א כדי לעלות לפלייאוף? פשוט מאוד – לנצח פעם אחת. כלומר, אם הצהובים יפסידו במשחק הראשון, תהיה להם הזדמנות נוספת מול המנצחת במפגש בין מקומות 9 ו-10.
» מי היריבות האפשריות של מכבי ת"א? כאמור, הצהובים הבטיחו את המקום השביעי, ורק מחר נדע מי תהיה הקבוצה שתסיים שמינית ותפגוש אותם בפליי-אין – וירטוס בולוניה או באסקוניה. השתיים ייפגשו במחזור הנעילה של העונה הסדירה לקרב מכריע על המקום השמיני. אם מכבי ת"א תפסיד במשחק הראשון של הפליי-אין, היא תצטרך לנצח בהזדמנות השנייה את המנצחת במשחק של מקומות 9 ו-10.
» מתי ייערכו המשחקים? המפגשים בין מקומות 7-8 ובין מקומות 9-10 ייערכו ביום שלישי הקרוב, 16 באפריל. המשחק על הכרטיס השמיני והאחרון ייערך ביום שישי, 19 באפריל.
(אסף וטאשסקי)