משרד הביטחון מגייס לשורותיו בימים אלה 300 עובדים קבועים חדשים ועוד 100 סטודנטים לעבודה זמנית, כחלק מהצרכים החדשים שהולידה המלחמה. זהו מספר העובדים הגדול ביותר שגייס המשרד בבת אחת בעשור האחרון. מדובר בתוספת של יותר מ-13% ל-2,400 העובדים המועסקים בו כיום.
הביקוש הוא לבעלי מקצועות אקדמיים — עובדי רווחה, עובדים סוציאליים, אנשי רכש, מהנדסים וכדומה. המלחמה הגדילה משמעותית את היקף העבודה במשרד, המפעיל שלוחות בכל הארץ. ריבוי הפצועים ונכי צה"ל שנוספו בעקבותיה ומטופלים במסגרת אגף השיקום שלו, וההערכה למספר נפגעים גדול בתחום הנפש, דורשים הגדלה של מערכי כוח האדם. בין השאר הקים אגף השיקום צוות התערבות לתמיכה נפשית בשעת משבר וכן חוות שיקומיות להתמודדות עם פוסט טראומה.
1 צפייה בגלריה
|
|
צילום: שאטרסטוק
לאלה מתוסף אגף הרכש, האחראי על הצטיידות צה"ל ועל הסיוע האמריקאי, שעובד מסביב לשעון מאז פרוץ המלחמה וזקוק לאנשי רכש נוספים. גם אגף ההנדסה והבינוי, שעובד בצמוד למינהלת תקומה, צפוי לקחת חלק בשיקום היישובים שנפגעו בעוטף, ובהמשך גם בצפון.
המכרזים למשרות הללו ייצאו בקרוב, והם גם מופיעים באתר משרד הביטחון תחת לשונית "דרושים". בגלל הצורך הדחוף המשרד מקצר את ההליכים הבירוקרטיים מסביב לגיוס העובדים החדשים. היום הודיעו משרד האוצר וההסתדרות על חתימת הסכם עקרונות הכולל שיפור תנאי שכר ומודל העסקה חדשני לעידוד קליטת העובדים. העובדים ייהנו מהסכם השכר הקיבוצי של משרד הביטחון, הנחשב משופר יחסית למשרדים ממשלתיים.
גם התעשיות הביטחוניות הודיעו באחרונה, כי הן מגייסות עובדים נוספים בעקבות המלחמה והגדלת היקפי הייצור במפעליהן, לאור הביקוש הגובר למוצריהן בצה"ל ובעולם — תוצאה ישירה של המלחמה. רפאל, לדוגמה, הודיעה על גיוס מתוכנן של 2,000 עובדים רק בשנה הקרובה.