מפעילת הסלולר פלאפון הפעילה לראשונה בישראל ליבת רשת דור 5 בסלולר, אך תגיע לפריסה מלאה בכל הארץ רק בספטמבר. החברה פותחת הרשמה מוקדמת לכמה "חבילות", שמאפשרות מהירות גבוהה, נפחי גלישה גבוהים, ושיהוי (זמן תגובה) נמוך. הליבה העצמאית מאפשרת מה שקרוי רשת STAND ALONE עצמאית, שמספקת את מלוא היכולות של דור 5 בסלולר. כל חברות הסלולר, שכרגע מפעילות דור 5 באופן חלקי, מתכוונות להתניע בקרוב רשת עצמאית דומה. פרטנר כבר ערכה באחרונה ניסוי מוצלח בהפעלת ליבה כזו, ובהחלט ייתכן שזו תושק כאשר פלאפון תגיע לפריסה מלאה. סלקום הודיעה באחרונה שהגיעה ליכולות דור 5, המאפשרות גם לה לספק חבילות פרימיום במהירויות גבוהות.
לפי פלאפון, כאשר תיפרס הרשת במלואה היא תאפשר הגעה למהירות של 5.7 גיגה-ביט בשנייה, לראשונה באינטרנט הסלולרי בארץ. כיום המהירות המקסימלית באינטרנט סלולרי בישראל היא 1 גיגה-ביט. לא כל הסמארטפונים תומכים במהירות כזאת: באייפון, למשל, היא תיתמך רק כשיושק אייפון 16. בסמסונג היא כבר נתמכת בדגמים המתקדמים של גלקסי.
לכבוד ההשקה הכריזה גם פלאפון על חבילות גלישה חדשות הממותגות כ-VIP ומאפשרות מהירות גבוהה גם בעת עומס, שיהוי נמוך, ונפחי גלישה גבוהים, גם בחו"ל.