חאזם, אמיר ומוחמד הנייה, שלושה מבניו של ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, חוסלו אתמול בתקיפה ישראלית מהאוויר, במחנה הפליטים שאטי שבמערב העיר עזה.
כלי תקשורת ערביים דיווחו שבמכונית שבה נסעו השלושה היו גם שלושה מילדיהם – נכדיו של הנייה – שנהרגו אף הם בתקיפה. בצה”ל לא אימתו עדיין את העובדה שהילדים היו במכונית.
על אף הרגישות סביב החיסול – בשעה שישראל ממתינה לתשובת חמאס לגבי ההצעה האמריקאית לעסקת חטופים – ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט לא עודכנו מראש על הכוונה לחסל את השלושה ולא התבקשו לאשר את הפעולה. בצה”ל הסבירו שמדובר במודיעין מתפרץ שהגיע משב”כ על פעילות טרור בזמן אמת שבה עסקו המחבלים שחוסלו, ולכן הוחלט בתאי התקיפה של פיקוד הדרום לסכלם – בהתאם למדיניות המטה הכללי שלא מחייבת אישור של דרג מדיני בחיסולים מהירים מעין אלו, שאינם מתוכננים מראש.
להנייה, שחי במלונות בקטאר ובטורקיה, 13 ילדים מנשים שונות, שחלק מהם חיים בעזה. אחד מהם כבר חוסל בתחילת המלחמה. אתמול, אחרי חיסול שלושה מבניו הנוספים, ירדו שאר בני משפחתו למחתרת מחשש לפגיעה בהם.
הנייה עצמו, שהתבשר על החיסול בזמן שביקר פצועים עזתים באחד מבתי החולים בדוחא בירת קטאר, קיבל את הידיעה בקור רוח מקפיא. זמן קצר לאחר מכן הוא עלה לשידור חי
ברשת "אל-ג'זירה" ואמר: "מודה לאלוהים על הכבוד שהעניק לנו עם מות הקדושים של שלושה בניי וכמה מנכדיי. כל העזתים שילמו מחיר יקר בדם ילדיהם - וגם אני”.
מוקדם לדעת אם חיסול בניו של הנייה ישפיע על תשובת חמאס להצעה האמריקאית לעסקה, אך בישראל אומרים שחמאס חוץ הוא ממילא לא זה שמכריע - אלא יחיא סינוואר שנמצא ברצועת עזה. חמאס אמנם יכול לנצל את החיסול כדי להקשיח עמדות במו"מ - אך בישראל ממילא רווחה עוד לפני כן ההנחה שסינוואר ישיב בשלילה. בדבריו אתמול ב"אל-ג'זירה" אמר הנייה שהמכה האישית שספג לא תשפיע על ארגונו: "אם מישהו חושב שהפגיעה בילדיי, בשיא המשא ומתן, תגרום לחמאס לשנות עמדה, הוא טועה. העמדות שלנו איתנות ולא ישתנו בשום מצב".