1. איך מכירות חומרי הניקוי לקראת פסח השנה — אתם מרגישים בהאטה בעקבות המלחמה? "בשנה רגילה יש זינוק של 30% במכירות בחודש שלפני פסח. זה נכון שהשנה יש עשרות אלפי מפונים שאינם בבית אבל יש גם פחות ישראלים שנופשים בחו"ל אז בסה"כ תהיה השפעה מינורית על הצריכה הכללית".
1 צפייה בגלריה
yk13878787
yk13878787
(פסח ברנט, מנכ"ל מותג הניקיון טאצ | צילום: אור גפן)
2. למה מחירי חומרי הניקוי עלו משמעותית מאז הקורונה?
"עלויות השילוח לארץ זינקו פי 4, יבואנים נתקלים בבעיות עם החות'ים. תוסיפי לזה את הסנקציות של הטורקים וגם את חומרי הגלם שהתייקרו. הקונצרנים הגדולים מסתכלים על שורת הרווח ופחות על האווירה במשק והם הראשונים להעלות מחירים".
3. מה היקף המכירות של תחום חומרי הניקוי והטיפוח לבית בישראל? "שוק מוצרי הניקיון והטיפוח לבית בכללותו — ואני מחשיב כאן גם מגבות נייר — מגלגל כ-3.5 מיליארד שקל בשנה".
4. מהם חומרי הניקוי הנצרכים ביותר בישראל? "מוצרי הכביסה למיניהם הם הבסט סלרים, כ-30% מסך המכירות. אחריהם מוצרים לניקוי כללי ומשטחים כולל אקונומיקה ונוזל רצפות עם כ-25% מסך המכירות"
5. האם צפוי מחסור במוצרים לחג בעקבות המלחמה ואיומי החות'ים? "כיצרן ישראלי עם שני מפעלים באופקים ובדלתון אנחנו מעדיפים לקנות מספקים מקומיים. לחלק מחומרי הגלם אין ספק בישראל ונערכנו בתחילת המלחמה עם מלאים גדולים מחו"ל, הקדמנו משלוחים, גם דרך האוויר, כדי להבטיח אספקה רציפה".