בזמן שדעת הקהל העולמית ממוקדת בעזה, האוקראינים סופגים לאחרונה מתקפות שפוגעות משמעותית בתשתיות האנרגיה במדינה. אתמול למשל, תקפה רוסיה תשתיות אנרגיה בחמישה מחוזות באוקראינה, והצליחה להרוס כמעט כליל את תחנת הכוח התרמית שסיפקה אנרגיה למיליוני תושבים. ההגנה האווירית האוקראינית סיכלה רק חלק קטן ממתקפה זו.
הנשיא זלנסקי הגיב לתקיפה ולפגיעה הקשה בתחנת הכוח סמוך לקייב וכתב בין השאר: "כל השכנים האירופים שלנו ושותפינו האחרים רואים את הצורך הקריטי של אוקראינה במערכות הגנה אווירית. אם יורשה לתקיפות האוויריות הרוסיות להימשך ללא תגובה נחרצת, זה יסתכם ברישיון עולמי לטרור".
המתקפה הנרחבת הזו מגיעה לאחר שורת אזהרות של הנשיא זלנסקי בשבועות האחרונים, ולפיהן מלאי הטילים של מערכות ההגנה האווירית באוקראינה עלול להתרוקן בקרוב - וללא אישור חבילת הסיוע הצבאית האמריקאית בשווי 61 מיליארד דולר, קייב תתקשה להגן על עצמה. בנוסף הזהיר הנשיא זלנסקי, כמו גם בכירים אוקראינים אחרים, שצבא אוקראינה סובל מנחיתות משמעותית מול רוסיה בתחמושת ארטילרית, ביחס של אחת לחמש.
ההנהגה האוקראינית עושה מאמצים אדירים מול מדינות אירופה במטרה להשלים את הפערים הנדרשים בתחמושת, אך התוצאות מעורבות.
בנושא אחר, הפרלמנט האוקראיני אישר אמש, לאחר חודשים ארוכים של וויכוחים, תיקונים חשובים לחוק הגיוס, בעת דרמטית שבה הצבא האוקראיני זקוק בדחיפות לרענון כוחות - אחרי יותר משנתיים של לחימה מתישה.
ברוב של 283 תומכים מול 49 נמנעים אושרו התיקונים, שכוללים העלאות שכר לחיילים ותקופות חופשה ארוכות יותר. אלא שהמחוקקים לא הצליחו להסכים על קביעת מועד קשיח לזמן שבו החיילים יימצאו בקרב - דרישה מרכזית ממשפחות של אלה שגוייסו וגורם משמעותי עבור מתגייסים פוטנציאליים להתנער מהשירות הצבאי.
בתוך כך, אתמול פורסם כי נבלני כתב אוטוביוגרפיה סודית בכלא הרוסי, שתפורסם באוקטובר הקרוב תחת הכותרת "פטריוט".