אלפים צעדו אמש בתל-אביב למען שחרור החטופות והחטופים. חלקם הדליקו אבוקות וקראו: "מי שהפקיר חייב להחזיר, עסקה עכשיו". בירושלים הפגינו בעד "הניצחון המוחלט".
במהלך ההפגנה בתל-אביב, מאות חסמו את דרך בגין סמוך לקריה. עינב צנגאוקר, אמו של החטוף מתן צנגאוקר, אמרה לח"כ מיכל וולדיגר (הציונות הדתית) ששהתה במקום: "הבן שלי נחטף מחיי, אם הוא יחזור מת זה על הידיים שלך, של סמוטריץ' ושל הממשלה הזאת".
2 צפייה בגלריה
yk13882553
yk13882553
(צילום: שלו שלום)
עם ציון חצי שנה לפרוץ המלחמה, ומאז שנחטפו 19 הנשים שעדיין נמצאות בשבי חמאס, הגיעו פעילות "בונות אלטרנטיבה" לכיכר הבימה והציגו מיצג – בטן הריונית של חודש שישי. המיצג כלל עשרות נשים, לבושות בבגדים התואמים את אלו שבהן היו לבושות הנשים שחזרו מהשבי בעסקה הראשונה, על פניהן מסכות בדמותן של חטופות עם בטן הריונית. המיצג מגיע מתוך חשש ממשי כי נשים ישראליות שנמצאות בשבי נאנסו, ועדיין נאנסות, בידי מחבלי חמאס בעזה.
כ-1,000 בני אדם הפגינו אמש ב"עצרת הניצחון" סמוך למעון ראש הממשלה ברחוב עזה בירושלים: הם קראו: "רק לחץ על חמאס ישיב את החטופים, חייבים להביא את הניצחון המוחלט".
2 צפייה בגלריה
yk13882556
yk13882556
צילום: יאיר שגיא
העצרת התקיימה ביוזמת פורום "תקווה" המאגד משפחות חטופים, פורום "הגבורה" של משפחות שכולות של לוחמים, ותנועת "אם תרצו". חלק מהמפגינים הקימו דוכן בשם "עזה החדשה", שמציע התיישבות ברצועה והקמת עיר ישראלית בשטחה.
איציק בונצל, אביו של הלוחם עמית בונצל ז"ל שנפל בעזה, אמר בנאומו: "הקרבנו את היקר מכל. הפסקת הלחימה היא מתנה לאויבינו והכשרת הקרקע לאסון נוסף. אני קורא לחברי הקבינט לקבוע באופן ברור שהלחימה לא תיעצר".