ההשתלטות של האחים יוסי ושלומי אמיר על שופרסל מייצרת גלים בשוק הקמעונאות. זו הפעם הראשונה שבה הרשת הרביעית, כך נקראות הרשתות הפרטיות הנשלטות בידי משפחות ואשר התחילו ממכולות או סניפים בודדים, משתלטת על שופרסל, הרשת המוסדית והגדולה בישראל.
"עכשיו כולם 'רמי לוי'", אמר ל"ממון" בכיר בענף המזון. ואכן, כבר אפשר לראות את זה בסגנון הניהול שלהם. ואכן בענף אומרים כי בינתיים האחים מתנהגים כמו פיל בחנות חרסינה והצליחו להעיר מרבצה את רשות ני"ע. ובאמת לוקח זמן להפנים שמה שעבר בפרשמרקט עם 40 סניפים, לא בהכרח יעבוד כעת. אבל הם חכמים ועם ייעוץ משפטי הם יתאימו את עצמם. הם השקיעו 1.6 מיליארד שקל מכספם ברשת והם באים עם סכין בין השניים במטרה להצליח מתוך אמונה שכל המהלכים שביצעו עד כה, חיונים להצלחה.
בסוף השבוע העבירו האחים את תשובתם לרשות שוק ההון, שהעלתה תהיות ביחס לתקינות מינויים שביצעו לדירקטורים, ללא הבאתם לאישור האסיפה הכללית, ומינוי יו"ר שופרסל - פרופ' יצחק שפירא, סגן מנהל איכילוב, שנבחר ליו"ר לא פעיל ואמור לעבוד שעה בשבוע. האחים אמיר גם השיבו לשאלה האם הם בעלי השליטה בפועל, למרות שקנו רק 24.9% מהמניות (על פי חוק החברות מי שמחזיק פחות מ-25% אינו בעל שליטה על כל המחויבות הכרוכה בכך). תשובתם היתה כי כל המינויים המהירים נועדו להבטיח המשכיות בניהול וכי הדירקטוריון יקים ועדה שתבחן את "אפיון פרופיל תפקיד היו"ר והיקף תפקידו". מקורבים לרשת מסרו כי שפירא יתאים עצמו למספר השעות הנדרש.
בינתיים ביום ה' ירדה מניית שופרסל ב-2%, ומתחילת החודש ירדה המניה ב-3.6%. אולם מאז נודע שהאחים רוכשים את המניות טסה המנייה בלמעלה מ-50% ובשוק ההון אומרים שהם יצטרכו לשפר את הרווחיות התפעולית בכ-2% כדי להצדיק את השווי, האמון והציפיות של המשקיעים. כדי לעשות זאת כבר לאחר החג צפוי גל פיטורים במטה ויש כוונה לבחון את המותג הפרטי ולהשיג מוצרים במחיר זול יותר. בנוסף, המשימה העיקרית היא להגדיל מכירות למ"ר.