1. אני רוצה להאמין שמקבלי ההחלטות שהורו על פי פרסומים זרים לחסל את הגנרל האיראני חסן מהדווי, מפקד כוח אל-קודס בלבנון ובסוריה, לקחו בחשבון שהחיסול ייאלץ את איראן להגיב. מותר גם להניח שהצמרת המדינית-ביטחונית מכירה את העצה שהשיא קונפוציוס למנהיגים, שבצאתם למערכה של נקם מוטב שיכינו שני קברים: אחד לזה שהם רוצים לנקום בו, והשני לעצמם, משום שנקם מוביל לנקם.
ועדיין, אחרי חצי שנה של מלחמה רב-זירתית שמנהלים נגדנו שלוחיהם של משטר האייתוללות מטהרן, הגיעה גם שעתם לחטוף. הצד הישראלי חייב היה לאותת למשטר הרצחני שמבקש להכחידנו שהקם להורגך, השכם להורגו.
בעבר, כאשר יוחסו לישראל פגיעות במדעני גרעין איראניים והשבתות של פעילות בתחום, איראן גילתה איפוק. כעת, לפי כל ההערכות, תגיע תגובה - אבל כנראה יישמר המאמץ מצידם שלא להיגרר למלחמה אזורית.
2. אם תרצו להדגים לילדיכם מהי כפיות טובה, תוכלו להציג להם את התנהלותו של ראש הממשלה נתניהו מול נשיא ארה"ב ביידן. ביידן התייצב עם הנבוט האמריקאי והזהיר את האיראנים "דונט", שלא יעזו לפגוע בנו, וזאת אחרי שנתניהו ממשיך לטנף על הבית הלבן.
לא הופתעתי כשקראתי אצל ברט סטיבנס מ"הניו יורק טיימס", ידיד אמיתי של ישראל, על כך שנתניהו חייב לפרוש מייד. "אלפי שנים היהודים יציינו בלעג שנתניהו לא היה מוכן ליטול שמץ של אחריות למה שקורה לנו", הוא הסביר.
נסו לדמיין איך היינו נראים בלי המטרייה האמריקאית. מפחיד.
3. בלילה של 1 בנובמבר 2022 נתניהו חגג את ניצחונו בבחירות, ונשא מול תומכיו נאום שבדיעבד נשמע לא פחות ממצמרר. "הערב הוכח שהעם רוצה דרך אחרת", הוא אמר. "הוא רוצה ביטחון, עוצמה, זקיפות קומה. הוא לא רוצה חולשה". נתניהו הבטיח אז שיחזיר את הגאווה הלאומית שנלקחה מאיתנו, עם ממשלה יציבה ומנוסה. "יש פה את הנבחרת הטובה ביותר, אין נבחרת כזאת בעולם", אמר. "העם רוצה ראש ממשלה שידאג לחיילים, לשוטרים. לא ניכנס להרפתקאות מיותרות. נדאג לכל אמא ואבא". הקהל, בתגובה, שאג: "רק אתה יכול".
ומה קרה? כולנו עדים, חבולים ומוכים. מאז עברו שנה וחצי של פלגנות, שנה וחצי מלאות בדם ובחרדה לגבי המשך קיומנו כאן. מי עוד חושב שנתניהו יכול להישאר? הוא נכשל. הוא לא כשיר. הוא חייב ללכת.
4. יצחק רבין ז"ל אמר שעזה לא תטבע בים, ולכן אנחנו חייבים למצוא פתרון למצוקתם של תושבי עזה. נתניהו, עם זאת, מתעקש שלא להציע מתווה ואופק מעשי של פתרון. אני מוכן להמר שבסוף הוא ישאיר אותנו עם חמאס, שימשיך לנהל את הרצועה. זה הפסע של הניצחון, של חמאס - וככל שנוקפים הימים, יחיא סינוואר רק מתקרב לשם.
5. "אתמול הייתי חכם, אז רציתי לשנות את העולם", כתב המשורר הפרסי ג'לאל א-דין רומי, בן המאה ה-13. "היום אני נבון, אז החלטתי לשנות את עצמי". והוא מציע: "השתמש במילים ואל תרים את קולך. זה הגשם, ולא הסערה, שמצמיח פרחים".
כל מילה נוספת מיותרת.