גל התייקרויות חדש אחרי פסח: חברת פרונרי ישראל, שמחזיקה בגלידות נסטלה, הודיעה לקמעונאים כי תייקר את מוצריה בשיעור של עד 7.55%. במקביל, חברת יחיעם הודיעה לקמעונאים שבכוונתה לייקר את כל מוצריה ב-9%.
בין המוצרים שפרונרי תייקר יהיו שלגוני ומאגדת גומיגם, שלגון אבטיח, שלגוני קראנץ', מאגדת מיני קראנץ', פיינט אוריאו ומילקה, טילון אקסטרים ענק ורגיל, טילון אוריאו, סנדוויץ' אוריאו, קוקילידה, שלגוני מילקה וסופר רולר. בהודעתה הסבירה פרונרי: "עקב עליות משמעותיות במחירי חלק מחומרי הגלם והתשומות, עם דגש על עלייה קיצונית במחירי הקקאו, אנו נאלצים להעלות את מחירם של כרבע ממוצרינו, בשיעור ממוצע של 6.3%. המחירון החדש לקמעונאים ייכנס לתוקף לאחר חג הפסח ב-1 במאי. חשוב לצין כי עדכון זה מפצה באופן חלקי בלבד על העלייה במחירי חומרי הגלם והתשומות כאשר אנו ממשיכים לספוג חלק ניכר מהעלויות".
2 צפייה בגלריה
yk13883196
yk13883196
(9% + | צילום: יח"צ)
"עליה בחומרי הגלם"
מיחיעם נמסר כי "מאז נובמבר 2023 חלה עלייה חדה של מעל ל-30% במחירי הגלם שאנו רוכשים - בקר והודו. לצערנו, המחירים ממשיכים לעלות בחדות ללא התמתנות באופק. אם אנחנו רוצים להוסיף לשמר ולפתח את מעדני יחיעם כעסק חי, תוסס, משקיע, מחדש ומפרנס על גבול הצפון - אין מנוס מביצוע עליית מחיר. לאור האמור, מעדני יחיעם תעדכן את מחירי המכירה בשיעור של כ-9% לאחר חג הפסח. יש לציין שגם עדכון זה אין בו כדי לפצות על עליות המחיר החדות של חומרי הגלם לצד המשך עליית מחירי התשומות השונות (אנרגיה, שכר המינימום, רגולציה ופיקוח וכו')".
2 צפייה בגלריה
yk13883281
yk13883281
7.5% + | צילום: יח"צ
כאמור, משרד הכלכלה ורשות התחרות הזהירו את יצרניות ויבואניות המזון מפני תיאום מחירים והעלאות מחירים בזמן מלחמה - אך הן לא מורתעות. גם רשתות השיווק משתפות פעולה עם ההתייקרויות האלה.